Een klassieke website, zoals we die al jaren kennen bevat een pagina’s. Elk onderdeel op een aparte pagina, de bezoeker kan alles handig vinden via een menu. Maar elke pagina heeft een laadtijd nodig en daar kan een bezoeker op afhaken. De internet verbinding die niet altijd even snel is, een niet geoptimaliseerde website en je kan al een mogelijke klant verliezen. Een ‘one-page’ website kan hier een oplossing zijn. We sommen enkele voordelen op.

Zet een bezoeker tot actie aan

Als je een dienst of artikel verkoopt via je website, dan moet je de bezoeker aanzetten tot actie. Contact opnemen of, nog beter, de dienst bestellen is je uiteindelijke doel. Een one page design heeft alle informatie op één pagina, met buttons en links verwijs je de klant door naar wat ze moeten lezen of doen. Je kan bovenaan op de website nog een menu behouden, eens je op een item klikt scrolt de website vanzelf naar onder. Zeer handig en de bezoeker ervaart dit ook als ‘leuk’. Want hij word vanzelf naar het juiste onderdeel genomen. Geen wachttijd om een nieuwe pagina te laden, direct actie.

Je bezoekers hebben dus steeds een naadloze overgang naar wat ze willen lezen.

one page website

Hogere conversie als doel

Via een website moet je de bezoeker zien te overhalen om voor jou te kiezen. Een eerste kennismaking waarbij de bezoeker zal beslissen verder te informeren of niet. Met een one page design zijn er minder storende elementen om tot bij een contact formulier te komen. Een belangrijke is al dat je geen laadtijd meer hebt om een nieuwe pagina te openen. Maar je kan dus met één klik in het menu naar het contact formulier scrollen.

Ook al lijkt een one page website eenvoudig, het is zeer doeltreffend. Meer en meer zie je dat deze manier van website gekozen word, net omdat het zijn doel bereikt. En dat het er ook nog eens goed uitziet, dat is nog een mooi voordeel.

Lagere bounce rate

Een bounce wil zeggen dat een bezoeker op je website komt, en onmiddellijk het venster sluit, omdat hij van mening is de informatie niet op jouw website te kunnen vinden. Met een one page design voorzie je op een duidelijke manier alle informatie en laat je de bezoeker doorheen tekst, afbeeldingen, buttons en links kennis maken met je diensten.

Met een lager bounce rate blijft de bezoeker langer op je website en heb je dus een grotere kans dat hij of zij een bestelling plaatst of het contact formulier invult.

Ziet er goed uit op elk scherm

Zeer belangrijk dezer dagen is dat een website responsive is. Dat wil zeggen dat je zowel op desktop, laptop, tablet als smartphone de website kan bekijken en alles goed kan zien. Mensen gebruiken meer en meer de smartphone voor zoekopdrachten. Een one page design is uiterst geschikt voor alle apparaten en ziet er dus altijd goed uit. De bezoeker scrolt op één pagina gewoon door en kan alles lezen, opnieuw zonder laadtijd, want er zijn geen pagina’s.

Betaalbaar en makkelijk te beheren.

Alles heeft zijn kostprijs, dus ook voor een one page website moet je iets over hebben. Maar het is wel betaalbaar. In tegenstelling tot een gewone website, heb je dus geen pagina’s meer.

Een one page website met WordPress kan je makkelijk zelf beheren. Tekst of afbeeldingen aanpassen kan je aanpassen naar wens.

Enkele one page designs die KMOwebdiensten.be heeft gemaakt voor klanten:

WPuptodate.nl

Destembonbon.nl

Verkoop-je-wagen.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gratis optimalisatie tips voor website en webshop.

Je bent succesvol ingeschreven