Een mailing versturen naar (potentiële) klanten is sinds jaar en dag één van de meest efficiënte vormen van marketing. Bovendien is het ook nog eens zo dat deze marketingvorm in principe door elke onderneming, zowel groot als klein kan worden toegepast. Een belangrijk gegeven is wel om er rekening mee te houden dat een mailing versturen geen spam mag worden. Veel bedrijven overdrijven in al hun enthousiasme met hun nieuwsbrieven waardoor ze net het tegenovergestelde effect creëren. Wil jij ook graag nieuwe klanten lokken dankzij een nieuwsbrief? Dan kunnen de onderstaande tips je daar beslist bij helpen!

Waarom is een mailing versturen zo interessant?

Laat ons in eerste instantie nog even kijken naar de verschillende redenen waarom het versturen van een mailing ook voor jouw bedrijf de moeite waard kan zijn. In eerste instantie is het zoals reeds in de inleiding aangegeven zo dat e-mail marketing vrij voordelig is. Het enige waar je als bedrijf over dient te beschikken is een nieuwsbriefsysteem en je bent klaar om deze vorm van marketing toe te passen… nadat je eerst uiteraard de nodige e-mailadressen hebt weten te verzamelen.

Niet alleen het financiële aspect pleit in het voordeel van een mailing. Het versturen van periodieke nieuwsbrieven zorgt er namelijk eveneens voor dat (potentiële) klanten op de hoogte blijven van de (nieuwe) diensten en product welke je bedrijf aanbiedt. Hierdoor komt je onderneming keer op keer in de kijker te staan en dat niet bij één, maar wel bij al je huidige en potentiële klanten. Indien je op zoek bent naar een toegankelijke vorm van marketing welke ook nog eens betaalbaar is, is kiezen voor e-mail marketing dus duidelijk interessant.

nieuwsbrief

Waar rekening mee houden bij een mailing versturen?

Bovenstaande betekent uiteraard niet dat je zomaar een mailing kan versturen en nieuwe klanten kan verwelkomen. Elke mailing die gebeurt dient namelijk voor de ontvanger een zekere meerwaarde met zich mee te brengen. Beperk de mailings die je verstuurt bij voorkeur ook niet tot het louter en alleen aanprijzen van diensten of producten. Een mailing biedt net als een blogartikel immers een uitstekende mogelijkheid om jezelf binnen je sector te profileren als expert. Hierdoor kan je rekenen op meer vertrouwen vanuit je doelgroep en dat vertaalt zich altijd in mond-tot-mond-reclame en een nieuwe toestroom aan klanten.

Geef je nieuwsbrief een actuele touch

Tot slot is het bij een mailing versturen altijd de moeite waard om actuele gebeurtenissen te laten meespelen, althans wanneer deze aansluiten op je bedrijfsactiviteit. Dit kan je bovendien ook erg ruim zien. Verstuur je een mailing rond eindejaar? Integreer dan een beetje Kerstsfeer en vergeet zeker niet om je klanten een fijne start van het nieuwe jaar te wensen. Een persoonlijke en actuele benadering creëren met je mailing zorgt er namelijk altijd voor dat je een bepaalde band opbouwt met de ontvangers van je nieuwsbrief. Deze band is wellicht één van de belangrijkste voor de verdere groei van je bedrijf, zowel op korte als op lange termijn.

Belangrijk! Hou rekening met de wettelijke bepalingen!

Tot slot nog een klein aandachtspunt om rekening mee te houden wanneer je gebruik wil gaan maken van e-mail marketing. Je dient er namelijk bij stil te blijven staan dat er in de wetgeving enkele belangrijke verplichtingen staan opgenomen. Zo mag een mailing versturen geen spam worden en moet de ontvanger altijd de mogelijkheid hebben om hem of haar uit te schrijven. Even goed de geldende bepalingen doornemen is absoluut een must.

Op de hoogte blijven van relevant webdesign nieuws?

Je bent succesvol ingeschreven