21 mei, 2018
Nieuwe klanten dankzij jouw nieuwsbrief

Een mailing versturen naar (potentiële) klanten is sinds jaar en dag één van de meest efficiënte vormen van marketing. Bovendien is het ook nog eens zo dat deze marketingvorm in principe door elke onderneming, zowel groot als klein kan worden toegepast. Een belangrijk gegeven is wel om er rekening mee te houden dat een mailing versturen geen spam mag worden. Veel bedrijven overdrijven in al hun enthousiasme met hun nieuwsbrieven waardoor ze net het tegenovergestelde effect creëren. Wil jij ook graag nieuwe klanten lokken dankzij een nieuwsbrief? Dan kunnen de onderstaande tips je daar beslist bij helpen!

Waarom is een mailing versturen zo interessant?

Laat ons in eerste instantie nog even kijken naar de verschillende redenen waarom het versturen van een mailing ook voor jouw bedrijf de moeite waard kan zijn. In eerste instantie is het zoals reeds in de inleiding aangegeven zo dat e-mail marketing vrij voordelig is. Het enige waar je als bedrijf over dient te beschikken is een nieuwsbriefsysteem en je bent klaar om deze vorm van marketing toe te passen… nadat je eerst uiteraard de nodige e-mailadressen hebt weten te verzamelen.

Niet alleen het financiële aspect pleit in het voordeel van een mailing. Het versturen van periodieke nieuwsbrieven zorgt er namelijk eveneens voor dat (potentiële) klanten op de hoogte blijven van de (nieuwe) diensten en product welke je bedrijf aanbiedt. Hierdoor komt je onderneming keer op keer in de kijker te staan en dat niet bij één, maar wel bij al je huidige en potentiële klanten. Indien je op zoek bent naar een toegankelijke vorm van marketing welke ook nog eens betaalbaar is, is kiezen voor e-mail marketing dus duidelijk interessant.

nieuwsbrief

Waar rekening mee houden bij een mailing versturen?

Bovenstaande betekent uiteraard niet dat je zomaar een mailing kan versturen en nieuwe klanten kan verwelkomen. Elke mailing die gebeurt dient namelijk voor de ontvanger een zekere meerwaarde met zich mee te brengen. Beperk de mailings die je verstuurt bij voorkeur ook niet tot het louter en alleen aanprijzen van diensten of producten. Een mailing biedt net als een blogartikel immers een uitstekende mogelijkheid om jezelf binnen je sector te profileren als expert. Hierdoor kan je rekenen op meer vertrouwen vanuit je doelgroep en dat vertaalt zich altijd in mond-tot-mond-reclame en een nieuwe toestroom aan klanten.

Geef je nieuwsbrief een actuele touch

Tot slot is het bij een mailing versturen altijd de moeite waard om actuele gebeurtenissen te laten meespelen, althans wanneer deze aansluiten op je bedrijfsactiviteit. Dit kan je bovendien ook erg ruim zien. Verstuur je een mailing rond eindejaar? Integreer dan een beetje Kerstsfeer en vergeet zeker niet om je klanten een fijne start van het nieuwe jaar te wensen. Een persoonlijke en actuele benadering creëren met je mailing zorgt er namelijk altijd voor dat je een bepaalde band opbouwt met de ontvangers van je nieuwsbrief. Deze band is wellicht één van de belangrijkste voor de verdere groei van je bedrijf, zowel op korte als op lange termijn.

Belangrijk! Hou rekening met de wettelijke bepalingen!

Tot slot nog een klein aandachtspunt om rekening mee te houden wanneer je gebruik wil gaan maken van e-mail marketing. Je dient er namelijk bij stil te blijven staan dat er in de wetgeving enkele belangrijke verplichtingen staan opgenomen. Zo mag een mailing versturen geen spam worden en moet de ontvanger altijd de mogelijkheid hebben om hem of haar uit te schrijven. Even goed de geldende bepalingen doornemen is absoluut een must.

10 Reacties

  1. Girls-Things

    Handig en goed beschreven artikel. Ik verstuur zelf nooit een mailing, maar kan een handige manier zijn.

    Antwoord
  2. Danielle

    Het kan inderdaad erg handig zijn, maar voor mij heeft het geen meerwaarde.

    Antwoord
  3. Charlotte Dona

    Sterk informatief artikel! Zelf maak ik als blogger (nog) geen gebruik van een mailinglist, maar ik ben overtuigd van de werking als het gaat om marketingdoeleinden.

    Antwoord
  4. Piet de Bekker

    Het ongevraagd verzenden van nieuwsbrieven zonder dat je communicatieve band hebt met de geadresseerde is in Nederland ten strengste verboden.
    Het kan je op een behoorlijke boete komen te staan als de ontvangers een klachtenprocedure opstarten.

    Antwoord
    • admin

      Klopt helemaal Piet, dat is in andere landen ook zo. Het gaat hier natuurlijk over een nieuwsbrief versturen aan klanten of bezoekers die zich ingeschreven hebben op een formulier via een website.

      Antwoord
  5. Gabrielle

    Goed informatief artikel, het hebben van een nieuwsbrief is een goede marketing stategie.

    Antwoord
  6. Sylvahna.nl

    Handig artikel! Zelf stuur ik nooit mailing, maar de moeite waard om hiernaar te kijken!

    Antwoord
  7. Jamey

    Ik heb een flink mail bestand. Maar eigenlijk gebruik ik het nooit.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Google Mobile First Nieuws 2021

Google deelt mee dat maart 2021 de datum is voor de 'mobile first index'. Desktopsites worden verwijderd en m-dot-sites kunnen bugs ervaren. John Mueller van Google heeft nieuwe informatie verstrekt over de nieuwe Mobile First Index. Het grote nieuws is dat sites met...

In 4 stappen een succesvolle Black Friday strategie

Black Friday valt elk jaar op de vrijdag na Thanksgiving. Met de kennis dat Thanksgiving elk jaar op de vierde donderdag in november wordt gevierd, zijn de data waarop Zwarte Vrijdag wordt gevierd makkelijk te berekenen. Hieronder ziet u een overzicht van de data...

Eindelijk je klanten bereiken?

Zijn de bezoekersaantallen op jouw website lager dan je eigenlijk zou willen en heb je het gevoel dat je jouw potentiële klanten nog niet bereikt? Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om ervoor te zorgen dat potentiële klanten jou in de toekomst wel weten te vinden....

WordPress thema of maatwerk?

Een website wordt vaak ook wel gezien als het digitale visitekaartje van een onderneming. Het is daarom belangrijk om potentiële klanten vanaf het eerste bezoek aan de website het gevoel te geven met een betrouwbare en professionele organisatie te maken te hebben....

e-book: in 6 stappen een betere WordPress website

Ontvang het Ebook gratis, schrijf je hier in:Vul jouw naam en e-mailadres in en krijg 6 tips om je WordPress website te verbeteren. Laadtijd website verbeteren Caching Snelle webhosting Afbeeldingen optimaliseren SSL certificaat ... ... in 6 stappenEr is tegenwoordig...

Voldoet jouw website aan de eisen van 2019?

Als beheerder van een website ben je er waarschijnlijk al wel achter gekomen dat het onderhouden van een website meer tijd in beslag kan nemen dan je zou willen. Om te blijven voldoen aan de verwachtingen van de steeds kritischer wordende bezoekers, moet webmasters...

5 redenen om een professional in te huren om je website te laten maken

Vraag ​​je je af of je een professionele webdesigner moet inhuren? Bedenk dat de verkopen via websites in 2017 € 1,66 biljoen bedroegen. Dit bewijst dat als je een succesvol bedrijf wilt hebben in de huidige markt, je een indrukwekkende website moet hebben....

DA en PA van een domeinnaam, wat betekenen deze begrippen?

Op het ogenblik dat je vroeger als eigenaar van een website een inkomende link zag verschijnen in de hulpprogramma's van Google maakte je waarschijnlijk telkens een klein vreugdesprongetje. Tegenwoordig wordt dit enthousiasme veelal enigszins ingeperkt omdat niet...

Ken je deze SEO tips al?

Verschillende SEO tips die door experts worden aangegeven zijn weliswaar uitstekend en moeten zeker toegepast worden, maar vaak zijn ze ook zeer voor de hand liggend. Iedereen weet bijvoorbeeld wel dat het belangrijk is om bij het schrijven van content rekening te...

Beginnersgids voor WordPress Gutenberg: de nieuwe WordPress editor

WordPress is en blijft het meest populaire programma als content manager, oftewel het meest makkelijk programma om een website te bouwen. Sinds de release op 27 maart 2003, is WordPress zeker het programma wat het meest wordt gedownload en geïnstalleerd wanneer men...

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier:

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.