Het staat als een paal boven water dat het inzetten van social media een belangrijke meerwaarde kan betekenen voor jouw onderneming. Dit geldt niet alleen voor Facebook en Twitter, maar wat ook te denken van het zakelijke netwerk LinkedIn? Voor dit sociale netwerk geldt voor bedrijven ‘vinden en gevonden worden’ nog meer dan op de standaard alternatieven die er bestaan. Toch is het voor veel ondernemers nog niet meteen duidelijk wat LinkedIn nu precies voor hun en hun bedrijf kan betekenen? Daar komt zeker en vast verandering in na het lezen van de informatie op deze pagina.

Linkedin

LinkedIn heeft de doelgroep waar jij naar op zoek bent

Een structureel verschil welke is terug te vinden tussen bijvoorbeeld de sociale netwerken Facebook en LinkedIn heeft betrekking tot de gebruikers die er op terug te vinden zijn. De gemiddelde gebruiker van LinkedIn heeft de leeftijd van tussen de 30 en 49 jaar. Daarnaast heeft volgens de laatste cijfers meer dan 50 procent een (hoger) diploma en zou zomaar even 44 procent van de gebruikers meer dan 50.000 euro op jaarbasis verdienen. Niet alleen wanneer je voor jouw bedrijf op zoek bent naar capabele mensen, maar indien je financieel krachtige klanten of partners wenst aan te trekken lijkt LinkedIn dus zeer interessant.

 

Het uitbouwen van je persoonlijk netwerk

Eén van de sterkste troeven waar LinkedIn over beschikt is het aanbieden van de mogelijkheid tot het vergroten van je persoonlijk netwerk. Heb je enkele interessante mensen ontmoet op een netwerking event en zie je mogelijks samenwerkingsmogelijkheden die de moeite waard zijn? Voeg de persoon in kwestie dan toe op LinkedIn. Op deze manier krijg je niet alleen een duidelijker beeld van diens kwalificaties, daarnaast blijf je ook veel eenvoudiger met elkaar in contact. Zo sla je twee vliegen in één klap.

 

Het zoeken naar interessante prospects

Net zoals Facebook biedt ook LinkedIn haar gebruikers de mogelijkheid om een soort van pagina aan te maken. Deze bedrijfspagina’s helpen jou bij het vinden van interessante prospects. Door het raadplegen van een bedrijfspagina is het niet alleen mogelijk om het bedrijf in kwestie te analyseren, daarnaast volg je op eenvoudige wijze hun updates en kan je hun werknemers onder de loep nemen. Het analyseren van bedrijfspagina’s zorgt er voor dat je over een uitstekende mogelijkheid beschikt om de invalshoek van waaruit een bedrijf haar sector benadert te evalueren. Op deze manier wordt het eenvoudig mogelijk om te bepalen op welke manier ook jij hier gebruik van kan maken om jouw onderneming te verbeteren.

 

Uit jezelf als een expert in je vakgebied

Buiten de LinkedIn bedrijfspagina’s is er ook sprake van groepen waarin jij als expert van jouw vakgebied je kennis kan delen. Ga op zoek naar groepen welke zich binnen je vakgebied bevinden en start of neem er deel aan een discussie. Op deze manier is het mogelijk om jezelf in de kijker te zetten bij niet alleen potentiële partners, maar ook bij mogelijke klanten. Let wel, dergelijke groepen zijn uitsluitend bedoeld om kennis in te delen. Het maken van reclame voor je bedrijf is hier dan ook verboden.

Op de hoogte blijven van relevant webdesign nieuws?

Je bent succesvol ingeschreven