31 jan, 2021
Klanten aantrekken

Wil je ook heel veel klanten aantrekken? En dat jouw product of dienst als warme broodjes over de toonbank gaat? Welke verkoper wil niet succesvol klanten aantrekken en verkopen realiseren. Om als succesvolle koper/zakenman te functioneren is het van belang dat je de kunst van het overtuigen beheerst. Je hoeft geen natuurtalent te zijn om dit te kunnen doen. Brian Tracy, de goeroe van de motivatie-sprekers, zegt ook dat alle business skills zoals succesvol verkopen, onderhandelen, adviseren enz.. learnable zijn.
In dit stuk lees je een aantal praktische tips hoe je potentiële klanten of leads kunt binnenhalen.

Mevrouw C.J. Hayden, heeft jaren geleden een onderzoek gedaan over hoe je succes klanten kan binnenhalen. Uit haar onderzoek kwam ze tot de volgende conclusies. Zorg ervoor dat ze jou:

Kennen, waarderen en vertrouwen

Kennen: U kent het spreekwoord vast wel; Onbekend maakt onbemind. Wil je dat potentiële klanten jou leren kennen? dan is het belang dat je jezelf moet exposen. Door bijvoorbeeld reclame te maken op facebook, kaartjes te geven, webinars, network-events, te bloggen, youtube enz.. Het kost wel tijd en energie om jezelf te promoten, maar het is must om als beginnende ondernemer deze stappen te nemen. Het is weliswaar eng om als beginnende ondernemer visitekaartjes uit te delen, maar trek gewoon de stoute schoenen aan.

Waarderen: Hoe kunnen mensen jou op waarde schatten? Je kan wel van de daken schreeuwen dat je een van de beste adviseurs bent, maar moet je het wel kunnen aantonen/bewijzen. Er zijn verschillende manieren om jouw kennis en skills te laten zien. Denk maar aan het aanbieden van een gratis eboek met tips, gratis diensten aanbieden of kennismakingsgesprekken te regelen. Het gratis aanbieden van een eboek is een bewezen methode om een emaillijst met potentiële klanten op te bouwen. Naast het aanbieden van een eboek, kan je bijvoorbeeld maandelijks waardevolle content omtrent jouw vakgebied naar de leden van jouw emaillijst versturen. Hierdoor krijg je waardering, maar ook vertrouwen. Het is een van de uitgelezen kansen om jouw waarde aan de potentiële klanten te laten zien. Focus tijdens kennisgesprekken niet op de hoeveelheid geld dat je kunt binnenhalen, maar hoe jij het beste de klant kunt helpen. Geef ze het gevoel dat je serieus met ze meedenkt. Algemene tip: Heb jij binnenkort een kennismakingsgesprek met een klant? Probeer dan zoveel van deze klant te weten te komen. Hoe meer je over deze klant weet, des te beter je kan inspelen op de behoefte/vraag van deze klant.

Praktische tip: Brian Tracy adviseert de volgende stappenplan om als professional een gesprek met een potentiële klant aan te gaan.

Stap 1) Luister aandachtig naar de persoon in kwestie. Luisteren is een van de belangrijkste vaardigheden in de sales. Laat de klant haar verhaal doen. Laat deze persoon uitpraten.
Stap 2) Las een pauze. Het komt absoluut niet professioneel over als je direct met jouw praatje komt.
Stap 3) Stel gerichte vragen voor extra verheldering
Stap 4) Feedback: Vertel het verhaal in je eigen woorden. Begin bijvoorbeeld. Als ik het goed begrijp……

Vertrouwen: Vertrouwen is een groot goed in de zakenwereld. Hoe krijg je dit vertrouwen? Door altijd afspraken na te komen, maar ook doordat bestaande klanten jouw dienst of product als positief hebben ervaren.

Testimonals zijn daarom waardevol om jouw startende onderneming een vertrouwensboost te geven. Indien potentiële klanten via andere klanten of op jouw website succes verhalen lezen, dan is kans groot dat ze jouw product of dienst willen afnemen. Uit onderzoek is gebleken dat 85% van nieuwe klanten binnenkomt dankzij referrals . Ze zeggen ook wel eens: Facts tells, but stories sells. Je kan over een superproduct of dienst beschikken, maar de belangrijkste vragen die klanten aan zichzelf stellen zijn; Word ik na de aanschaf van het product er beter van? Of sterker nog: kan ik deze investering snel terugverdienen?

Kennen, waarderen en vertrouwen zijn de succesvol sleutels om met succes klanten aan te trekken en verkopen te realiseren.

6 Reacties

  1. Lindaschrijfthetop

    Ik zit veel op instagram. Ik reageer veel om andere berichten. Zo netwerk ik een beetje.

    Antwoord
  2. Nicole Orriëns

    Ik vind testimonials ook altijd interessant om te lezen. Dat geeft inderdaad een gevoel van vertrouwen in een bedrijf of blogger.

    Antwoord
  3. Daisy de Vos Burchart

    Wat een handige tips deel je weer! Heel hebben vooral ondernemers wel veel aan denk ik.

    Antwoord
  4. Tania

    Dit zijn zeker handige tips voor ondernemers. Zelf ben ik daar niet echt mee bezig

    Antwoord
  5. Frederique

    Het lijkt een schot voor open doel maar je tip van ‘laat je kennen’ is wel echt heel belangrijk. Eerst gevonden worden, daarna pas de rest.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit zijn de 10 duurste domeinnamen aller tijden

Piet Beertema was op 1 mei 1986 de allereerste persoon ooit die een .nl-domeinnaam registreerde. De Nederlander claimde de domeinnaam ‘CWI.nl’. In de zomer van 2020 werd de zes miljoenste .nl-domeinnaam vastgelegd. Je kan tegenwoordig dan ook vrijwel alles op het...
10 duurste domeinnamen

Joe Biden kiest voor WordPress

Het presidentiële overgangsteam van Biden-Harris heeft een nieuw Twitter-account en een website gelanceerd die wordt aangedreven door WordPress. BuildBackBetter.com wordt gehost door Automattic en is supersnel, dankzij Jetpack, Cloudflare CDN en veel andere...
Biden kiest voor WordPress

Hoe kun je beoordelingen van je klanten krijgen?

Voor een website of webshop is het van groot belang om positieve beoordelingen te ontvangen van klanten. Niet alleen tonen deze aan dat je huidige klanten tevreden zijn over de producten en/of diensten die je levert, maar vele positieve beoordelingen zullen er ook toe...

Google Mobile First Nieuws 2021

Google deelt mee dat maart 2021 de datum is voor de 'mobile first index'. Desktopsites worden verwijderd en m-dot-sites kunnen bugs ervaren. John Mueller van Google heeft nieuwe informatie verstrekt over de nieuwe Mobile First Index. Het grote nieuws is dat sites met...

In 4 stappen een succesvolle Black Friday strategie

Black Friday valt elk jaar op de vrijdag na Thanksgiving. Met de kennis dat Thanksgiving elk jaar op de vierde donderdag in november wordt gevierd, zijn de data waarop Zwarte Vrijdag wordt gevierd makkelijk te berekenen. Hieronder ziet u een overzicht van de data...

Eindelijk je klanten bereiken?

Zijn de bezoekersaantallen op jouw website lager dan je eigenlijk zou willen en heb je het gevoel dat je jouw potentiële klanten nog niet bereikt? Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om ervoor te zorgen dat potentiële klanten jou in de toekomst wel weten te vinden....

WordPress thema of maatwerk?

Een website wordt vaak ook wel gezien als het digitale visitekaartje van een onderneming. Het is daarom belangrijk om potentiële klanten vanaf het eerste bezoek aan de website het gevoel te geven met een betrouwbare en professionele organisatie te maken te hebben....

e-book: in 6 stappen een betere WordPress website

Ontvang het Ebook gratis, schrijf je hier in:Vul jouw naam en e-mailadres in en krijg 6 tips om je WordPress website te verbeteren. Laadtijd website verbeteren Caching Snelle webhosting Afbeeldingen optimaliseren SSL certificaat ... verbeter je site ... in 6 stappenEr...

Voldoet jouw website aan de eisen van 2019?

Als beheerder van een website ben je er waarschijnlijk al wel achter gekomen dat het onderhouden van een website meer tijd in beslag kan nemen dan je zou willen. Om te blijven voldoen aan de verwachtingen van de steeds kritischer wordende bezoekers, moet webmasters...

5 redenen om een professional in te huren om je website te laten maken

Vraag ​​je je af of je een professionele webdesigner moet inhuren? Bedenk dat de verkopen via websites in 2017 € 1,66 biljoen bedroegen. Dit bewijst dat als je een succesvol bedrijf wilt hebben in de huidige markt, je een indrukwekkende website moet hebben....

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier:

[caldera_form id="CF5d7ba4c8203fb"]