3 jan, 2018
Klaar voor de toekomst: Mobile first

Het internet is door de jaren heen sterk geëvolueerd. Wat ooit bedoeld was als besloten netwerk voor een selecte groep organisaties is uitgegroeid tot een wereldwijd kanaal waar niet alleen informatie op wordt verspreid, maar ook handel op wordt gedreven. Een niet onaanzienlijk aantal mensen en bedrijven leven tegenwoordig dan ook volledig van de inkomsten die ze uit hun online activiteiten halen. Niet alleen op dit vlak is er veel veranderd. Ook de manier waarop het internet wordt gebruikt is geëvolueerd. Maakten we vroeger nog allemaal gebruik van een klassieke computer of een laptop om het wereldwijde web af te schuimen, zijn het vandaag de dag vooral de mobiele toestellen die de macht grijpen. Meer dan 75 procent van al het internetverkeer wordt vandaag de dag gerealiseerd door mobiele toestellen. Wil je jouw website klaarmaken voor de toekomst? Dan geldt één stelling, namelijk ‘mobile first’!

Enkele concrete cijfers

Eén van de rapporten die het meest in het achterhoofd blijven hangen met betrekking tot het mobiele internetgebruik is ongetwijfeld deze van het mediabedrijf Zenith. Het bedrijf maakt deel uit van de Franse Publicis Groupe SA welke zich met gepaste trots het op twee na grootste reclame-adviesbedrijf op deze planeet mag noemen. In een rapport welke door het bedrijf als prognose voor het jaar 2016 de wereld werd ingestuurd stond te lezen dat het globale mobiele internetgebruik zou toenemen tot 71 procent. Uiteindelijk is dat 68 procent geworden. Dit is een significante stijging ten opzichte van het jaar 2012 waarin er nog maar sprake was van 40 procent aan mobiel internetverkeer. Zenith stelde meteen haar prognoses bij, maar bleef de verwachting aanhouden dat het mobiele aandeel zou blijven toenemen tot het in 2018 zomaar even 79 procent van alle internetverkeer in beslag zou nemen.

Afstraffing voor niet mobiel-vriendelijke websites

Eén van de belangrijkste partijen die wereldwijd reeds vanaf 2015 duidelijk heeft gehamerd op het mobiel vriendelijk maken van websites is de zoekmachine Google. Zomaar even 90 procent van alle zoekopdrachten in Europa gebeuren via deze zoekmachine. Dit zorgt er voor dat het voor iedereen met een online business belangrijk is om goed de richtlijnen van deze internetgigant op te volgen. Per september 2015 werd er een nieuw algoritme toegevoegd aan de zoekmachine die voorrang geeft aan websites met een mobiel-vriendelijk karakter. Websites die over een te kleine tekst beschikken om weer te geven op het kleine(re) scherm van een smartphone of tablet worden afgestraft, maar daar blijft het niet bij. Ook een gebrekkige, mobiele navigatie en / of allerhande balkjes waarmee je moet gaan scrollen zijn een doorn in het oog van de zoekmachine. Al deze verschillende factoren zijn voldoende reden om de website af te straffen en ze een lagere ranking toe te kennen in de zoekresultaten. Laat dit nu net iets zijn wat je als online marketeer of ondernemer absoluut wil vermijden. Kiezen voor een responsive design is dan ook absoluut het minste waar je rekening mee moet houden.

Meest mobiele internetlanden ter wereld

Ondanks het feit dat Nederland op online gebied één van de belangrijkste en tevens ook meest vooruitstrevende landen ter wereld is moeten we vaststellen dat enkele landen ons op mobiel vlak reeds voor gaan. We hoeven het hierbij ook absoluut niet zo ver te gaan zoeken. In Spanje bijvoorbeeld was anno 2016 reeds meer dan 85 procent van al het internetverkeer afkomstig van mobiele gebruikers. Hongkong volgde op een tweede plaats met 79 procent gevolgd door wereldmachten China (76 procent) en de Verenigde Staten (74 procent). Voor het jaar 2018 geldt de prognose dat Hongkong ‘s werelds meest mobiele internetland zal zijn. Dan moet zomaar even 89 procent van al het internetverkeer in het land afkomstig zijn van mobiele toestellen.

Waarom ‘mobile first’ niet meer te stoppen valt

Ontwikkelaars, online ondernemers en marketeers die jarenlang hun hoofd in het zand hebben gestoken en blind bleven voor de evolutie op mobiel gebied zijn nu kop van jut. Of we het nu willen of niet, mobile first is de toekomst. We hebben dit als mensen ergens zelf in de hand gewerkt. We willen alles tegenwoordig sneller en efficiënter kunnen dan vroeger. Vonden we het vroeger nog perfect normaal dat we moesten wachten tot thuis of op kantoor om e-mails te versturen of informatie op te zoeken op het internet? Dan maken we tegenwoordig liever gebruik van de mobiele app op onze smartphone of tablet. Voor online ondernemers is dit zelfs een absolute must. Alleen door het benutten van de mogelijkheden die er op mobiel vlak worden aangeboden is het namelijk mogelijk om op efficiënte wijze de veelal moordende concurrentie op het internet het hoofd te kunnen bieden. Wil je er dus zeker van zijn dat jouw website of webshop klaar is voor de toekomst? In dat geval maak je ze maar beter zo mobiel vriendelijk als mogelijk is!

0 reacties

Joe Biden kiest voor WordPress

Het presidentiële overgangsteam van Biden-Harris heeft een nieuw Twitter-account en een website gelanceerd die wordt aangedreven door WordPress. BuildBackBetter.com wordt gehost door Automattic en is supersnel, dankzij Jetpack, Cloudflare CDN en veel andere...
Biden kiest voor WordPress

Hoe kun je beoordelingen van je klanten krijgen?

Voor een website of webshop is het van groot belang om positieve beoordelingen te ontvangen van klanten. Niet alleen tonen deze aan dat je huidige klanten tevreden zijn over de producten en/of diensten die je levert, maar vele positieve beoordelingen zullen er ook toe...

Google Mobile First Nieuws 2021

Google deelt mee dat maart 2021 de datum is voor de 'mobile first index'. Desktopsites worden verwijderd en m-dot-sites kunnen bugs ervaren. John Mueller van Google heeft nieuwe informatie verstrekt over de nieuwe Mobile First Index. Het grote nieuws is dat sites met...

In 4 stappen een succesvolle Black Friday strategie

Black Friday valt elk jaar op de vrijdag na Thanksgiving. Met de kennis dat Thanksgiving elk jaar op de vierde donderdag in november wordt gevierd, zijn de data waarop Zwarte Vrijdag wordt gevierd makkelijk te berekenen. Hieronder ziet u een overzicht van de data...

Eindelijk je klanten bereiken?

Zijn de bezoekersaantallen op jouw website lager dan je eigenlijk zou willen en heb je het gevoel dat je jouw potentiële klanten nog niet bereikt? Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om ervoor te zorgen dat potentiële klanten jou in de toekomst wel weten te vinden....

WordPress thema of maatwerk?

Een website wordt vaak ook wel gezien als het digitale visitekaartje van een onderneming. Het is daarom belangrijk om potentiële klanten vanaf het eerste bezoek aan de website het gevoel te geven met een betrouwbare en professionele organisatie te maken te hebben....

e-book: in 6 stappen een betere WordPress website

Ontvang het Ebook gratis, schrijf je hier in:Vul jouw naam en e-mailadres in en krijg 6 tips om je WordPress website te verbeteren. Laadtijd website verbeteren Caching Snelle webhosting Afbeeldingen optimaliseren SSL certificaat ... ... in 6 stappenEr is tegenwoordig...

Voldoet jouw website aan de eisen van 2019?

Als beheerder van een website ben je er waarschijnlijk al wel achter gekomen dat het onderhouden van een website meer tijd in beslag kan nemen dan je zou willen. Om te blijven voldoen aan de verwachtingen van de steeds kritischer wordende bezoekers, moet webmasters...

5 redenen om een professional in te huren om je website te laten maken

Vraag ​​je je af of je een professionele webdesigner moet inhuren? Bedenk dat de verkopen via websites in 2017 € 1,66 biljoen bedroegen. Dit bewijst dat als je een succesvol bedrijf wilt hebben in de huidige markt, je een indrukwekkende website moet hebben....

DA en PA van een domeinnaam, wat betekenen deze begrippen?

Op het ogenblik dat je vroeger als eigenaar van een website een inkomende link zag verschijnen in de hulpprogramma's van Google maakte je waarschijnlijk telkens een klein vreugdesprongetje. Tegenwoordig wordt dit enthousiasme veelal enigszins ingeperkt omdat niet...

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier:

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.