Black Friday valt elk jaar op de vrijdag na Thanksgiving. Met de kennis dat Thanksgiving elk jaar op de vierde donderdag in november wordt gevierd, zijn de data waarop Zwarte Vrijdag wordt gevierd makkelijk te berekenen. Hieronder ziet u een overzicht van de data waarop Black Friday de komende jaren wordt gevierd. In 2019 is dit dus 29 november.

Het is tijdens deze periode dat er heel wat promoties worden aangeboden, zowel voor producten als diensten.

Maar hoe pak je het nu aan om klanten naar jouw aanbod te lokken?

Het stappenplan:

Stap 1: Crëeer een momentum rond jouw Black Friday en Cyber Monday deals. Plaats nu al een actie om jouw sociale media en website. Plaats duidelijke content met het aanbod en wanneer de actie loop.

Stap 2: Maak een ‘coming soon’ advertentie op alle platformen die je gebruikt (website, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube). Gebruik enkel de platformen waar jouw aanbod het best kan werken.

Stap 3: Trek zoveel mogelijk mensen naar jouw aanbod. Laat ze inschrijven op een mailinglijst, zodat je hen nog eens kan contacteren als de actie echt van start gaat.

Stap 4: Tijdens Black Friday en Cyber Monday kan je heel wat online bezoekers verwachten. Laat daarom je webhosting upgraden. Op die manier vang je de bezoekerspiek zonder problemen op.

 

Zorg er dus voor dat jij alle aandacht krijgt tijdens Black Friday / Cyber Monday. als jij het niet doet, dat doet jouw concurrent het wel.

Hulp nodig bij het opzetten van zo een succesvolle campagne? Neem contact op.

Op de hoogte blijven van relevant webdesign nieuws?

Je bent succesvol ingeschreven