2 nov, 2020
Hoe kun je beoordelingen van je klanten krijgen?

Voor een website of webshop is het van groot belang om positieve beoordelingen te ontvangen van klanten. Niet alleen tonen deze aan dat je huidige klanten tevreden zijn over de producten en/of diensten die je levert, maar vele positieve beoordelingen zullen er ook toe leiden dat potentiële nieuwe klanten je website bezoeken en misschien wel overgaan tot een aankoop. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat meer dan 90% van de mensen beoordelingen van klanten meeneemt tijdens hun eigen aankoopproces. 80% van de mensen vertrouwt daarnaast deze beoordelingen, waardoor ze van groot belang zijn voor websites.

Omdat de beoordelingen van klanten een grote impact hebben jouw website, is het van belang om ook daadwerkelijk beoordelingen te vergaren. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat de conversieratio, oftewel de klanten die je website bezoeken en ook daadwerkelijk iets aanschaffen via jouw site, significant omhoog gaat wanneer er positieve beoordelingen van klanten te vinden zijn. In sommige gevallen gaat deze ratio met wel 50% omhoog. Er is al een mooie term ontstaan voor het gebruiken van positieve beoordelingen van klanten om nieuwe klanten aan te trekken: review marketing. Maar hoe krijg je jouw klanten zo ver om jouw site te beoordelen?

 

Hoe krijg je klanten zo ver om hun beoordelingen te delen?

Ook al worden je producten en diensten gewaardeerd, dit betekent niet automatisch dat klanten ook daadwerkelijk hun beoordelingen zullen delen met de wereld. Gelukkig zijn er een aantal manieren waarop je klanten zo ver kunt krijgen om hun (positieve) beoordelingen te posten. Hieronder vind je een aantal manieren aan de hand waarvan je beoordelen van je klanten kunt verkrijgen.

 

Wees direct: stuur een email

Soms is om iets vragen de beste manier om iets te krijgen. Zeker wanneer jouw klanten je waarderen, vinden ze het in de norm totaal geen probleem om een beoordeling voor je te posten. Natuurlijk mag je niet gaan vragen om positieve beoordelingen, maar verder staat vragen vrij. Daarom is het van belang om zowel bij online als offline aankopen het emailadres van je klant te verkrijgen. Op deze manier kun je deze klant niet alleen op de hoogte houden van het laatste nieuws of een nieuwe kortingscode opsturen, maar je kunt tevens via de mail vragen om een beoordeling van deze klant. Een simpele beoordeling of een langere recensie met pluspunten, dat is natuurlijk geheel aan de klant.

 

Gebruik eerst interne onderzoeken

Niet elke klant zal altijd even tevreden. Logischerwijs wil je liever niet dat klanten negatieve beoordelingen achterlaten. Een manier om negatieve recensies te voorkomen is middels intern onderzoek. Deze klanttevredenheidsonderzoeken worden niet in het openbaar gepubliceerd, maar zo geef je wel een potentieel ontevreden klant een klankbord. En dat niet alleen, maar klanten waarderen het als er ook daadwerkelijk iets gedaan wordt met hun feedback. Als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk geluisterd is, kan dit leiden tot een positieve beoordeling van de klant die wel extern gedeeld wordt. Ook goede hulp van de klantenservice zal de kans op een positieve beoordeling flink vergroten.

 

Geef klanten een reden om je te beoordelen

Sommige klanten hebben wat aanmoediging nodig om hun beoordelingen te delen met de wereld. Als een email nog niet leidt tot een beoordeling, kun je van tijd tot tijd mensen belonen die een beoordeling geven. Hierbij moet je denken aan verlotingen onder een x aantal beoordelaars. Dit zal vele klanten er toe doen verleiden om toch een beoordeling achter te laten, zeker wanneer het product bij vele klanten op het verlanglijstje staat. Het moet immers voor de klant wel de moeite waard zijn om een beoordeling achter te laten. Dit kun je zelf het beste beslissen, maar dit is dus wel een strategische keuze.

 

Stuur aan wat de klant vermeldt in de recensie

Een vijf sterren beoordeling is altijd fijn, maar een korte recensie waarin weinig wordt gezegd is niet iets wat vele potentiële klanten naar je website zal lokken. Echter komt het geregeld voor dat klanten één of twee zinnen tekst schrijven voor een recensie. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar je hebt er zelf niet zo veel aan. Het is daarom slim om bijvoorbeeld middels tekst boven het recensieformulier aan te geven wat je zoal in een recensie kan vermelden. Denk aan producten, wat positief hieraan was, goede ontvangst of de klantenservice van de site. Je kunt natuurlijk ook overwegen om een vaste vorm voor je recensieformulier te gebruiken, maar dit wordt veelal door klanten als te sturend ervaren. Geef daarom klanten altijd de vrijheid om zelf hun beoordeling te bepalen.

6 Reacties

  1. Alexandra

    Klinkt logisch. Krijg zelf ook wel eens van die verzoeken. En inderdaad ik kijk ook altijd naar recensies van anderen voor een aankoop.

    Antwoord
  2. Deborah

    Er staan hier handige tips vermeld voor mensen die een webshop oid hebben.
    Vaak krijg ik, wanneer ik iets online besteld heb, een mail met de vraag een recensie achter te laten. Bij sommige webshops kun je zelfs prijzen winnen of extra punten verdienen.

    Antwoord
  3. Jouvence

    Handige tips om mee te nemen zijn dit! Ik denk dat een mail achterna sturen toch een van de effectiefste manieren is als ik naar mezelf kijk.

    Antwoord
  4. Manon

    Ik vind het vaak te veel moeite. Ik laat alleen een review achter als het product me echt omver heeft geblazen en ik het IEDEREEN wil aanraden.

    Antwoord
  5. Its Outlet

    Voor een website of webshop is het van groot belang om positieve beoordelingen te ontvangen van klanten.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Joe Biden kiest voor WordPress

Het presidentiële overgangsteam van Biden-Harris heeft een nieuw Twitter-account en een website gelanceerd die wordt aangedreven door WordPress. BuildBackBetter.com wordt gehost door Automattic en is supersnel, dankzij Jetpack, Cloudflare CDN en veel andere...
Biden kiest voor WordPress

Hoe kun je beoordelingen van je klanten krijgen?

Voor een website of webshop is het van groot belang om positieve beoordelingen te ontvangen van klanten. Niet alleen tonen deze aan dat je huidige klanten tevreden zijn over de producten en/of diensten die je levert, maar vele positieve beoordelingen zullen er ook toe...

Google Mobile First Nieuws 2021

Google deelt mee dat maart 2021 de datum is voor de 'mobile first index'. Desktopsites worden verwijderd en m-dot-sites kunnen bugs ervaren. John Mueller van Google heeft nieuwe informatie verstrekt over de nieuwe Mobile First Index. Het grote nieuws is dat sites met...

In 4 stappen een succesvolle Black Friday strategie

Black Friday valt elk jaar op de vrijdag na Thanksgiving. Met de kennis dat Thanksgiving elk jaar op de vierde donderdag in november wordt gevierd, zijn de data waarop Zwarte Vrijdag wordt gevierd makkelijk te berekenen. Hieronder ziet u een overzicht van de data...

Eindelijk je klanten bereiken?

Zijn de bezoekersaantallen op jouw website lager dan je eigenlijk zou willen en heb je het gevoel dat je jouw potentiële klanten nog niet bereikt? Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om ervoor te zorgen dat potentiële klanten jou in de toekomst wel weten te vinden....

WordPress thema of maatwerk?

Een website wordt vaak ook wel gezien als het digitale visitekaartje van een onderneming. Het is daarom belangrijk om potentiële klanten vanaf het eerste bezoek aan de website het gevoel te geven met een betrouwbare en professionele organisatie te maken te hebben....

e-book: in 6 stappen een betere WordPress website

Ontvang het Ebook gratis, schrijf je hier in:Vul jouw naam en e-mailadres in en krijg 6 tips om je WordPress website te verbeteren. Laadtijd website verbeteren Caching Snelle webhosting Afbeeldingen optimaliseren SSL certificaat ... ... in 6 stappenEr is tegenwoordig...

Voldoet jouw website aan de eisen van 2019?

Als beheerder van een website ben je er waarschijnlijk al wel achter gekomen dat het onderhouden van een website meer tijd in beslag kan nemen dan je zou willen. Om te blijven voldoen aan de verwachtingen van de steeds kritischer wordende bezoekers, moet webmasters...

5 redenen om een professional in te huren om je website te laten maken

Vraag ​​je je af of je een professionele webdesigner moet inhuren? Bedenk dat de verkopen via websites in 2017 € 1,66 biljoen bedroegen. Dit bewijst dat als je een succesvol bedrijf wilt hebben in de huidige markt, je een indrukwekkende website moet hebben....

DA en PA van een domeinnaam, wat betekenen deze begrippen?

Op het ogenblik dat je vroeger als eigenaar van een website een inkomende link zag verschijnen in de hulpprogramma's van Google maakte je waarschijnlijk telkens een klein vreugdesprongetje. Tegenwoordig wordt dit enthousiasme veelal enigszins ingeperkt omdat niet...

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier:

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.