Tekst op je website hebben, het lijkt zo vanzelfsprekend. Maar veel websites hebben net veel te weinig tekst of niet de juiste teksten om bezoekers aan het lezen te krijgen. Google weet aan de hand van tekst waar jouw website over gaat. Dus het verwerken van de juiste zoekwoord combinaties is van groot belang.

Wie serieus op het internet wil aanwezig zijn, weet al langer dan vandaag dat er heel wat werk is om een goede website op te bouwen. Bezoekers die verloren lopen in een doolhof klikken snel weer weg. Dus zorg ten eerste voor een duidelijke menu structuur en plaats waar mogelijk afbeeldingen om bezoekers naar iets interessants door te sturen.

SEO tekstenEen vaak voorkomend foutje is een inleidende tekst waar de bezoeker welkom wordt geheten. Dat is vriendelijk, maar helaas overbodig. De bezoeker is al op de website, hij wil snel de gewenste informatie lezen, dus laat het protocol voor wat het is.

Over een inleidende tekst gesproken. Plaats hier wat er te zien is op je website. Of nog beter, gebruik je homepage om een duidelijk overzicht te geven. Tekst aangevuld met duidelijke afbeeldingen die zeggen waar het over gaat. Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden. En een bezoeker blijft vaak maar 3 seconden op je website om te beslissen of hij zal blijven of het venster weer sluiten.

Zoekwoord combinaties

Maar, wat is dat precies? De zoekbalk in Google kent iedereen, daar geef je je zoekwoord combinaties in. Bijvoorbeeld ‘Website Laten Maken Aalst’.  Voor elk webdesign bedrijf uit Aalst wil je op die zoekwoorden op de eerste pagina staan. Diezelfde regel moet ook voor jouw website en doelgroep gelden. Ben je een loodgieter uit Oostende, dan wil je met ‘Loodgieter Oostende’ bovenaan staan, toch?

Hoe kan ik stijgen in Google?

Je plaats op Google hangt af van vele factoren. Je domeinnaam, ouderdom van je domeinnaam, opbouw van je website en het Google algoritme. Dat algoritme is mogelijk één van de best bewaarde geheimen. Maar laat ons even focussen op de zaken die wel kunnen beïnvloeden.  Als loodgieter in Oostende, kan je misschien www.loodgieteroostende.be kopen. Een duidelijke domeinnaam, die exact zegt wat je diensten zijn en in welke regio.

Je zal je al afvragen welke zoekwoord combinaties in Google het meeste worden ingetypt. Je kan deze opzoeken via de Google KeywordPlanner.  Daar selecteer je op regio, taal en dergelijke. Geef je gewenste zoekwoorden in en je zal zien hoeveel keer daar maandelijks op gezocht wordt. Alsook wat het kost per klik om te adverteren via Google AdWords, maar daar hebben we het later nog over.

Hoe meer zoekopdrachten op een bepaalde zoekwoord combinatie, hoe populairder die termen, hoe meer bezoekers je daar kan op halen maar ook hoe hoger de concurrentie zal zijn van andere websites. Oostende telt 70.000 inwoners, daar zullen heel wat loodgieters zijn en allemaal met ‘loodgieter Oostende’ zo hoog mogelijk in Google staan. Je kan de Keyword Planner gebruiken om gelijkaardige combinaties te zoeken of zelf een langere combinatie zoeken. Zoals bijvoorbeeld ‘chauffage onderhoud Oostende’.

Tekst op je website

Twijfel er niet meer aan, goede teksten op je website zullen je alleen maar voordelen opleveren. Schrijf duidelijke teksten, die bezoekers in een oogopslag kunnen lezen, zodat ze weten wat ze op jouw website kunnen vinden. Geen inspiratie of heb je geen schrijftalent? Dan kan je KMOwebdiensten.be hiervoor inhuren.

Als we een optimalisatie uitvoeren merken we vaak dat een website te weinig woorden bevat. Een goed blog bericht moet minimum 400 woorden bevatten. Denk ook aan een juiste zoekwoord dichtheid want Google moet toch weten waar de tekst over gaat?

Je website hoger krijgen in Google is een werk van lange adem.  Je concurrenten zijn daar ook mee bezig dus het is zaak dat je dit niet uit het oog verliest. De volgende zin komt steeds in mijn hoofd als ik over dit onderwerp praat: ‘style is nothing, content is everything’. Je kan de mooiste website hebben met alle toeters en bellen, als je inhoud niet voldoet zal je geen succes oogsten. Ga je voor degelijke inhoud, dan kan je al iets anders verwachten. Maar nogmaals, bekijk het op lange termijn.

Neem contact op als je meer info wenst

Op de hoogte blijven van relevant webdesign nieuws?

Je bent succesvol ingeschreven