Google past online advertenties ingrijpend aan

28 feb, 2016

Google kwam eerder deze week met een update, de advertenties in de rechter zijbalk worden niet meer vertoond. Als je in Google.be een zoekopdracht ingeeft kreeg je tot voor kort bovenaan de pagina én rechts betaalde advertenties te zien. De advertenties bovenaan blijven staan, meer nog, er zijn er nu 4 te zien i.p.v. 3 voorheen. Welke gevolgen heeft dit voor jouw website?

Zoals je weet zie je bij een zoekopdracht een deel betaalde advertenties. Daaronder verschijnen de organische resultaten. De laatste jaren is er echt een zoekmachine optimalisatie oorlog aan de gang, om bovenaan te staan bij de organische resultaten. Je kan een hoge ranking behalen door je eigen website zo goed mogelijk te optimaliseren en voor een goede marketing te zorgen.

Artikel Marketing de oplossing!

Online marketing kan zeer breed gaan. Een belangrijk deel daarvan is artikel marketing. Dezer dagen dé manier om je website hoog in Google te krijgen. De werkwijze hier is dat er artikelen geschreven worden met zoekwoord combinaties in verwerkt. Deze combinaties linken terug naar jouw website. Google pikt de artikelen op en rankt je website hoger op die zoekwoord combinaties. KMOwebdiensten.be schrijft SEO teksten en heeft een uitgebreid netwerk van artikel websites. Klik hier voor meer informatie.

googlelogo

4 Betaalde advertenties

Wat hebben 4 betaalde advertentie resultaten tot gevolg. Niet alleen schuiven de organische resultaten hiermee een stuk naar beneden. Hierdoor zullen de organische resultaten een stuk minder bekeken worden. Er komt een deel lager te staan en dus onder de ‘vouw’. De vouw van een website pagina wil zeggen dat je moet naar beneden scrollen om het onderste van de pagina te zien. Studies wijzen uit dat enkel de top 3 van organische resultaten echt bekeken en aangeklikt worden.

We raden je aan om deze aanpassing door Google eens goed onder de loep te nemen en de gevolgen te bekijken voor je eigen website.

Betaald adverteren op Google

Blijf investeren in zoekmachine optimalisatie om je website hoog te houden in Google. Maar naast de organische resultaten moet je misschien ook eens kijken om betaald te adverteren. Met S.E.A. ( Search Engine Advertising) kan je je website in de eerste 4 betaalde advertenties brengen. Maar aangezien er daar een extra plaats is bijgekomen, kan dit betekenen dat de prijs per click ook omhoog zal gaan. Dit houden we nauwgezet in de gaten en zullen we bij nieuws zeker vermelden op deze blog.

 

 

0 reacties