Je kent het wel, de bewegende afbeeldingen die je aandacht moeten vestigen op een product, promotie of informatie.  Maar werkt zo een slider wel? Blijft een bezoeker kijken naar die bewegende afbeeldingen om alle tekst te lezen?

Vaak gaat zo een slider te snel, dat je niet eens alle tekst kan lezen. Dan gaat het zijn nut al voorbij.

Als we deze blogpost lezen, dan kan je wel stellen dat er meerdere webdesigners zijn die een slider niet goed vinden. Of een andere bron, daar houden ze het heel kort :-).

 

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van sliders. We hebben er momenteel eentje op de site staan, klopt. Omdat we aan het A/B testen zijn, binnenkort zie je daar mogelijk iets anders staan.

Nemen we er even grote voorbeelden bij, dan zien we dat Zalando, Bol.com, Google,…. ook helemaal geen sliders gebruiken. Je kan er van op aan dat deze bedrijven een gans team hebben om hun website / webwinkel naar de laatste trends te vormen, maar ook om hun conversie hoog te houden.

 

Je ziet, het is een trend die eigenlijk geen trend is. Willen we informatie naar onze bezoekers/klanten doorspelen, zorg er dan voor dat de klant niet hoeft te wachten om een bepaalde afbeelding te zien of tekst te lezen.

Op de hoogte blijven van relevant webdesign nieuws?

Je bent succesvol ingeschreven