Website laten maken
—
Wil je een website die…
- Jouw bezoekers aantrekt en omzet in klanten?
- Handig en snel te bewerken is?
- Toekomstbestendig is?
- Mobielvriendelijk is?
- Een layout heeft die perfect past voor mijn branche?
- Een snelle laadtijd heeft?
- SEO geoptimaliseerd is?
-> Laat geen laag stof op jouw idee komen,
informeer naar de mogelijkheden.

Een professionele website voor jou laten werken
Een website is geen statisch ding meer, waar klanten per toeval op terecht komen.
Een website moet leven en klanten moeten zien dat jouw onderneming bereikbaar is.
Hoe bereik je jouw klanten met een website?
Een website met WordPress
WordPress is een CMS waarmee je blogs, websites en zelfs webshops kan maken.
Het meest gebruikte systeem ter wereld, met een bloeiende community.
KMOwebdiensten.be maakt uitsluitend gebruik van WordPress, voor elke klant hebben we hiemee al een oplossing kunnen aanbieden.
-> WordPress is jouw handlanger voor een online toekomst.
Een eerste gesprek
Tijdens een eerste gesprek luisteren we naar jouw wensen en ideeën over een nieuwe website zijn.
We geven raad waar nodig en van zodra we een overeenkomst hebben ga ik aan de slag.
-> Elk project start met een wit blad.
Het maken van een nieuwe website
Je krijgt een eerste voorbeeld van de site ‘live’ te zien op een test-URL. Je kan feedback en aanpassingen doorgeven waar nodig.
De website wordt ook pas als ‘klaar’ aanzien als jij als klant tevreden bent. 100 % tevredenheidsgarantie dus.
Het WordPress CMS verleent zich prima om op deze manier te werken. Je ziet je website tot stand komen volgens jouw eigen wensen. Wil je nadien zelf aan de slag om pagina’s aan te passen en blogposts toe te voegen? Dat kan zonder enig probleem. Je krijgt zelfs een gratis handleiding mee.
Dienst na verkoop? Uiteraard is die er. Heb je toch nog vragen over de werking van WordPress, dan kan je steeds bij mij terecht.
-> Van bij de start kom je in contact met één en dezelfde persoon.
Op die manier gebeuren aanpassingen vlot en weet je steeds waar je terecht kan.
– De nieuwste projecten –
-
Wat zeggen enkele van onze klanten?


KMOwebdiensten.be heeft na snel schakelen een prima eindproduct opgeleverd. Het mag gezegd worden dat dit absoluut boven verwachting is gerealiseerd.
Wat kenmerkend is gebleken zijn de goede prijs-kwaliteitsverhouding, het omzetten van kennis in een goed resultaat en de fijne samenwerking.
Aan de hand van mijn ervaring kan ik eenieder de kwaliteiten van Karel aanbevelen!


-
Website laten maken
Stappenplan
1. Zorg voor een goede voorbereiding
Het merendeel van de ondernemers willen zo snel mogelijk echt van start kunnen gaan met hun bedrijf. Dit betekent ook dat ze op zo kort mogelijke termijn over een eigen website willen beschikken. Toch is het belangrijk om niet zomaar over één nacht ijs te gaan. De concurrentie op het internet is moordend, dus is het van belang dat jouw website er tussenuit springt. Dit begint eigenlijk reeds bij het uitkiezen van de naam van je onderneming. Controleer vooraleer je bedrijfsnaam te kiezen bijvoorbeeld altijd welke extensies er nog vrij zijn. Kijk hierbij niet alleen naar de .be extensie, maar hou ook een eventuele internationale groei in het achterhoofd. De beschikking hebben over een .com of .eu domeinnaam kan interessant zijn.
Op het ogenblik dat je een geschikte domeinnaam (en webhosting) hebt gevonden is het de moeite waard om even voor jezelf op papier te zetten hoe je jouw website precies ziet. Denk hierbij niet alleen aan de kleuren die er in terug moeten komen (denk aan je huisstijl!), maar probeer ook in te schatten hoeveel pagina’s je nodig denkt te hebben, of je een contactformulier of een portfolio wenst in te laten bouwen en ga zo maar door. Door zelf enkele dagen goed na te denken over hoe je jouw website ziet voorkom je teleurstellingen en bovendien kan je er ook de designer & ontwikkelaar een behoorlijk handje mee helpen.
2. Kant en klaar of maatwerk?
Vooraleer een website te laten ontwikkelen spreekt het voor zich dat je ook graag stil zal willen blijven staan bij het budget dat je voor handen hebt. Wat dit betreft is een belangrijke keuze terug te vinden onder de vorm van het systeem waar gebruik van wordt gemaakt. Laat je deze namelijk volledig op maat ontwikkelen zodat ze perfect voldoet aan al je noden en wensen of kies je voor een open-source oplossing zoals WordPress? Dit laatste is op het einde van de rit vaak financieel heel wat interessanter en dat terwijl er eigenlijk zelden op vlak van functionaliteiten dient te worden ingeboet.
3. Navigatie on point!
De navigatie vormt de basis van je website. Het is dan ook erg belangrijk om hier goed over na te denken. Werk je bijvoorbeeld met een enkele navigatie onder de vorm van een horizontale menubalk of wordt er ook gebruik gemaakt van één of misschien zelfs meerdere verticale varianten? Bovendien is het eveneens belangrijk om stil te blijven staan bij het mobiele aspect van je navigatiestructuur. Op een desktop of laptop kan het er allemaal best overzichtelijk uitzien, maar is dat ook zo op het ogenblik dat je een smartphone of tablet ter hand neemt? De belangrijkste informatie van je website dient altijd zo vlot mogelijk toegankelijk te zijn en dat op alle platformen waar gebruik van wordt gemaakt. Heb je het idee dat, dat met standaard navigatie niet lukt? Dan zou je eventueel nog kunnen kijken in de richting van een zoekfunctie. Zo kan de gebruiker meteen zelf aangeven waar hij of zij naar op zoek is.
4. Een website is een weerspiegeling van jouw bedrijf
De website van je bedrijf doet eigenlijk dienst als online visitekaartje. Om een herkenbaarheidseffect te creëren is het van belang dat de uitstraling er van perfect in lijn ligt met deze van de huisstijl. Maak bij een website laten maken dus altijd gebruik van dezelfde kleuren en laat zeker op een prominente plaats het logo van je onderneming terugkomen.
5. Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine-optimalisatie is tegenwoordig één van de belangrijkste aspecten om rekening mee te houden voor wat de realisatie van je website betreft. Indien je er voor kiest om gebruik te maken van een open-source systeem zoals bijvoorbeeld WordPress zal je er niet alleen voor moeten kiezen om gebruik te maken van optimale permalinks, daarnaast zal je ook een SEO-plugin moeten installeren. Laat je een systeem op maat van je wensen ontwikkelen? In dat geval zijn de onderstaande eisen zeker en vast niet over het hoofd te zien:
- 1. De mogelijkheid om per pagina of bericht een unieke (SEO) titel in te kunnen geven;
- 2. Per pagina of bericht een unieke meta-omschrijving kunnen schrijven;
- 3. De beschikking hebben over zogenaamde h-tags (h1, h2, h3,…);
- 4. Bij het toevoegen van een afbeelding een alt-tag kunnen toevoegen;
- 5. Een XML sitemap genereren om toe te voegen aan Google;
6. De bezoekers opvolgen
Bij een website laten maken is het ook altijd interessant om na te vragen bij de ontwikkelaar op welke manier je bepaalde data kan monitoren. Het spreekt bijvoorbeeld voor zich dat je graag zal willen weten op welke manier de bezoekersaantallen evolueren op je website. Dat is echter niet de enige data die voor jou als online ondernemer relevant kan zijn. Wat bijvoorbeeld ook te denken van de pagina waarop het merendeel van de bezoekers afhaken en / of de belangrijkste zoekwoorden waardoor mensen op jouw website terechtkomen? Het monitoren en evalueren van dergelijke data zorgt er voor dat je ook na oplevering van je nieuwe website over de mogelijkheid beschikt om er structureel verder aan te werken en de nodige verbeteringen aan te brengen. Alleen op deze manier zorg je er voor dat je altijd je concurrenten één stap voorblijft en je uiteindelijk de beste posities claimt in de zoekresultaten.
- 1. De mogelijkheid om per pagina of bericht een unieke (SEO) titel in te kunnen geven;
- 2. Per pagina of bericht een unieke meta-omschrijving kunnen schrijven;
- 3. De beschikking hebben over zogenaamde h-tags (h1, h2, h3,…);
- 4. Bij het toevoegen van een afbeelding een alt-tag kunnen toevoegen;
- 5. Een XML sitemap genereren om toe te voegen aan Google;