Webshop starten

Wil je ook een webshop die…

  • Jouw producten in een mooi overzicht laat zien?
  • Productbeheer met WP All Import
  • Btw, verzending en betaling kan instellen?
  • Makkelijk te beheren is?
  • Mobielvriendelijk is?
  • Makkelijk uitbreidbaar is?
  • Een snelle laadtijd heeft?
webshop starten

WordPress met Woocommerce, gegarandeerd!

Een webshop laten maken kan aan ieders budget.

Maar het is wel uitgebreider dan een website. Er komt veel meer bij kijken aangezien je online gaat verkopen.

We maken gebruik van WooCommerce, een WordPress plugin.

Deze plugin maakt het makkelijk om producten, verzendkosten, productweergave, artikelopties,… in te stellen.

-> Woocommerce is ideaal voor kleine en grote webshops. Uitbreidingen zijn steeds mogelijk.

 

Waarom nog een webshop starten?

Verkoop via het internet zit al jaren in de lift. Wie zegt dat het over zijn piek is, moeten we tegenspreken. Jaarlijks is er nog steeds een stijging te zien in het aantal bestellingen via internet.

Een wist-je-datje: Dé topdag van het jaar is niet Black Friday, maar woensdag 29 mei, de dag voor Hemelvaart. Toen vonden er maar liefst 952.000 transacties plaats.

Enkele e-commerce cijfers

33 % hoger

verkoop in 2020 t.o.v. 2019

3,4 %

Omzetstijging in 2019

+ 29000

Webshops in België

Een webshop is een marathon, geen sprint

Heb je de verwachting dat een webshop direct resultaat levert?

Dan ben je eraan voor de moeite.

Het kan wat tijd in beslag nemen vooraleer je zelfs nog maar uit de kosten komt.

Naast een webshop zijn er nog heel wat zaken waar je rekening mee moet houden: marketing, re-marketing, adverteren, funnels, nieuwsbrieven, verzending, boekhouding,…

– De nieuwste projecten 

 

Wat zeggen klanten?

Na jarenlang zoeken heb ik eindelijk iemand gevonden die ons heeft geholpen. We zijn zeer tevreden over de professionele en deskundige aanpak. Prijs/kwaliteit alles top, ook service na verkoop blijft professioneel. Bedankt voor alles

Lasourcedubonheur.com

Tevreden met de website, beter als verwacht. Top! Blijf zo verder doen.

Verkoop-je-wagen.be

KMOwebdiensten.be heeft na snel schakelen een prima eindproduct opgeleverd. Het mag gezegd worden dat dit absoluut boven verwachting is gerealiseerd.

Wat kenmerkend is gebleken zijn de goede prijs-kwaliteitsverhouding, het omzetten van kennis in een goed resultaat en de fijne samenwerking.

Aan de hand van mijn ervaring kan ik eenieder de kwaliteiten van Karel aanbevelen!

VA-Automotive.nl

naomilicious
Ik ben heel blij dat ik KMOwebdiensten gevonden heb via instagram.

Vanaf de eerste mails kreeg ik onmiddellijk antwoord op mijn vragen. Je zocht dingen uit ook al was je niet zeker of ik klant zou worden.

De offerte die je maakte was duidelijk.

Je hield rekening met mijn wensen. Ik apprecieerde ook wel dat je je mening staafde met artikels etc om duidelijk te maken dat bepaalde dingen die ik heel graag wou minder goed zouden zijn voor mijn webshop.

De handleiding die je krijgt samen met de filmpjes is top en duidelijk.

Kort samengevat: ik ben zeer tevreden over onze samenwerking en ben dan ook zeer blij met mijn mooie webshop!

Naomilicious.be


Webshop stappenplan

1. De eerste voorbereidingen om een webshop te starten

In eerste instantie spreekt het voor zich dat je bepaalde voorbereidingen zal moeten treffen vooraleer je ervoor kan kiezen om een webwinkel te starten. De voorbereidingsfase bestaat vooral uit het uitvoeren van voldoende onderzoek. Denk hierbij onder meer aan:

  • 1. Het zoeken naar een geschikte naam voor je webshop;
  • 2. Het vinden van een interessant artikel om aan te bieden;
  • 3. Het bepalen van een concurrentiële prijs;

De onderzoeksfase is van cruciaal belang wanneer je een succesvolle webshop wil starten. Veel mensen zien deze fase over het hoofd waardoor ze uiteindelijk al snel terug moeten afhaken en dat is zonde. Zorg er dus voor dat je voldoende onderzoek doet en maak een goed financieel plan op. Door te zorgen voor een ‘catchy’ naam en een goed product tegen een scherpe prijs zal je altijd kunnen vaststellen dat je webshop meteen een goede start kan maken.
Misschien onnodig om te vermelden, maar vergeet tijdens je voorbereiding ook niet om tijdig je bedrijf op te richten en je BTW-nummer aan te vragen. Vanaf het ogenblik dat je online gaat verkopen ben je namelijk bezig met het voeren van een bepaalde bedrijfsvoering. Dit betekent dat je commerciële activiteit geregistreerd moet zijn. Verwacht je het eerste jaar  een beperkte omzet, bijvoorbeeld omdat je start als bijberoep? In dat geval kan je er eventueel ook voor kiezen om gebruik te maken van het ‘BTW-vriendelijk stelsel’. Hierbij is er geen periodieke BTW-aangifte vereist alleen na het afsluiten van je boekingsjaar een belastingaangifte.

2. Een webshop, hoe moet je die beheren?

In principe kunnen we bovenstaande vraag opnemen in de voorbereiding voor het lanceren van je webshop, maar omdat dit zo’n belangrijke vraag is waar veel startende ondernemers wel eens overheen durven te kijken hebben we er toch maar voor gekozen om dit als aparte stap te omschrijven. Een webshop beginnen is tegenwoordig namelijk heel wat toegankelijker dan vroeger. Dat lijkt misschien op het eerste zicht wat vreemd omwille van de reeds aanzienlijke concurrentie binnen alle sectoren, maar toch is hier een logische verklaring voor. Het is namelijk zo dat je tegenwoordig niet langer alle artikelen zelf in stock moet nemen, zelfs niet wanneer je bijvoorbeeld een 24-uursverzending wenst aan te bieden. Door gebruik te maken van dropshipping (al dan niet gecombineerd met een ‘white label’) is het mogelijk om de aangekochte artikelen rechtstreeks van bij je leverancier tot bij de klant te bezorgen. Dit niet alleen razendsnel, maar ook zonder dat je eerst flinke investeringen moet doen.

3. Welk platform?

De volgende stap richting je eigen webshop beginnen heeft betrekking tot het type platform waar je gebruik van gaat maken. Wat dit betreft maken we een onderscheid tussen een open-source platform en een platform welke op maat wordt gemaakt. Dit laatste is interessant omdat je meteen je webshop volledig naar eigen wens kan laten ontwikkelen, maar daar staat tegenover dat hier zeer aanzienlijke kosten aan verbonden zijn. De tweede oplossing, kiezen voor een open-source oplossing zoals WordPress gecombineerd met Woocommerce is dan ook voor veel ondernemers een stuk interessanter. Het bestaan van een enorm aanbod met plugins zorgt er bovendien voor dat je in principe alle gewenste functionaliteiten op efficiënte wijze aan je webshop kan toevoegen. Let wel, bepaalde premium plugins zijn wel betalend.

4. Gebruik unieke teksten

Heel veel verschillende aandachtspunten waar je rekening mee dient te houden bij het creëren van een website gelden ook voor een webshop. Denk wat dit betreft bijvoorbeeld maar eens aan de content. Vaak zien we nog altijd een webshop opduiken met alleen maar producten in zonder goede omschrijvingen. Is er wel sprake van een omschrijving? Dan is deze vaak gewoon overgenomen van de website van de leverancier waar ze bezwaarlijk als ‘uniek’ kan worden bestempeld. Wil je een webshop beginnen die op relatief korte termijn een mooie plaats in de zoekresultaten weet te bemachtigen? Zorg er dan voor dat alle producten die je toevoegt, maar ook bijvoorbeeld de categoriepagina’s zijn voorzien van duidelijke, unieke content. Alleen op deze manier werk je, je in het hart van Google en dat is precies waar je wil zitten!

5. Marketing

De vijfde en laatste stap uit dit stappenplan voor een webshop beginnen heeft betrekking tot het vergroten van de bekendheid van je webwinkel. In de basis kan je namelijk over een prima online business beschikken, het spreekt voor zich dat het de nodige tijd vergt om deze ook daadwerkelijk gunstig te positioneren bij je doelgroep. Toch bestaan er tegenwoordig zeer veel interessante mogelijkheden om je webshop een vliegende start te laten maken. Een advertentieprogramma zoals Google Shopping kan je daar bijvoorbeeld uitstekend bij helpen. Door middel van Google Shopping is het mogelijk om op prominente plaatsen boven de zoekresultaten in Google jouw producten weer te geven. Een klik op het product in kwestie zorgt er voor dat de geïnteresseerde klant meteen wordt doorverwezen naar de product pagina op jouw website waar hij deze kan bestellen. Let wel, op het ogenblik dat je gebruik wenst te maken van Google Shopping dien je over duidelijke verkoopsvoorwaarden te beschikken en bovendien is ook de aanwezigheid van een SSL-certificaat voor het creëren van een beveiligde HTTPS-verbinding vereist.

  • 1. De mogelijkheid om per pagina of bericht een unieke (SEO) titel in te kunnen geven;
  • 2. Per pagina of bericht een unieke meta-omschrijving kunnen schrijven;
  • 3. De beschikking hebben over zogenaamde h-tags (h1, h2, h3,…);
  • 4. Bij het toevoegen van een afbeelding een alt-tag kunnen toevoegen;
  • 5. Een XML sitemap genereren om toe te voegen aan Google;
6. De bezoekers opvolgen

Bij een website laten maken is het ook altijd interessant om na te vragen bij de ontwikkelaar op welke manier je bepaalde data kan monitoren. Het spreekt bijvoorbeeld voor zich dat je graag zal willen weten op welke manier de bezoekersaantallen evolueren op je website. Dat is echter niet de enige data die voor jou als online ondernemer relevant kan zijn. Wat bijvoorbeeld ook te denken van de pagina waarop het merendeel van de bezoekers afhaken en / of de belangrijkste zoekwoorden waardoor mensen op jouw website terechtkomen? Het monitoren en evalueren van dergelijke data zorgt er voor dat je ook na oplevering van je nieuwe website over de mogelijkheid beschikt om er structureel verder aan te werken en de nodige verbeteringen aan te brengen. Alleen op deze manier zorg je er voor dat je altijd je concurrenten één stap voorblijft en je uiteindelijk de beste posities claimt in de zoekresultaten.

  • 1. De mogelijkheid om per pagina of bericht een unieke (SEO) titel in te kunnen geven;
  • 2. Per pagina of bericht een unieke meta-omschrijving kunnen schrijven;
  • 3. De beschikking hebben over zogenaamde h-tags (h1, h2, h3,…);
  • 4. Bij het toevoegen van een afbeelding een alt-tag kunnen toevoegen;
  • 5. Een XML sitemap genereren om toe te voegen aan Google;

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier:

[caldera_form id="CF5d7ba4c8203fb"]