—-
Webshop starten

Met WooCommerce

 
De cijfers over online verkoop

16,6 % hoger

verkoop in 2019 t.o.v. 2018

3,4 %

Omzetstijging in 2019

+ 24000

Webshops in België

PRIJS WEBSHOP LATEN MAKEN

—-

Een webshop laten maken kan aan ieders budget. Maar het is wel uitgebreider dan een website. Er komt veel meer bij kijken aangezien je online gaat verkopen. We maken gebruik van WooCommerce, een WordPress plugin.

Deze plugin maakt het makkelijk om verzendkosten, productweergave, artikelopties,… in te stellen. De producten zelf moeten ook via dit systeem ingeladen worden.

Verkoop via het internet zit al jaren in de lift. Wie zegt dat het over zijn piek is, moeten we tegenspreken. Jaarlijks is er nog steeds een stijging te zien in het aantal bestellingen via internet.

—- Mogelijkheden:

Instellingen

Met Woocommerce kan je alles beheren in de webshop. Artikelen opladen, prijzen instellen, BTW tarieven bepalen, verzendkosten aanrekenen en heel wat meer.

De layout

Een webshop moet er goed uitzien, maar moet ook functioneel naar de klant toe zijn. Een weldoordachte layout kan voor een hoger verkoop cijfer zorgen. We staan je hier graag in bij.

Webshop beginnen, een stappenplan

 

Als ondernemer kan je twee dingen doen. Je kan ervoor kiezen om een bepaalde dienst aan te bieden via het internet, maar kan je ook een product gaan verkopen. Op het ogenblik dat je dit laatste wil doen zal je ervoor willen kiezen om geen website, maar wel een webshop te laten ontwikkelen. Een webshop is een online winkel waarin klanten de mogelijkheid hebben om bepaalde artikelen aan te kopen en deze (meteen) af te rekenen zonder dat ze daarvoor een bezoek moeten brengen aan een fysieke winkel. Wil jij ook graag een webshop beginnen, maar is het voor jou nog niet meteen duidelijk hoe je daar nu precies mee moet starten? In dat geval kan het stappenplan op deze pagina je daar ongetwijfeld een handje bij helpen!

Stap 1: De voorbereidingen voor een webshop beginnen. 

In eerste instantie spreekt het voor zich dat je bepaalde voorbereidingen zal moeten treffen vooraleer je ervoor kan kiezen om een webwinkel te starten. De voorbereidingsfase bestaat vooral uit het uitvoeren van voldoende onderzoek. Denk hierbij onder meer aan:

  • 1. Het zoeken naar een geschikte naam voor je webshop;
  • 2. Het vinden van een interessant artikel om aan te bieden;
  • 3. Het bepalen van een concurrentiële prijs;

De onderzoeksfase is van cruciaal belang wanneer je een succesvolle webshop wil starten. Veel mensen zien deze fase over het hoofd waardoor ze uiteindelijk al snel terug moeten afhaken en dat is zonde. Zorg er dus voor dat je voldoende onderzoek doet en maak een goed financieel plan op. Door te zorgen voor een ‘catchy’ naam en een goed product tegen een scherpe prijs zal je altijd kunnen vaststellen dat je webshop meteen een goede start kan maken.
Misschien onnodig om te vermelden, maar vergeet tijdens je voorbereiding ook niet om tijdig je bedrijf op te richten en je BTW-nummer aan te vragen. Vanaf het ogenblik dat je online gaat verkopen ben je namelijk bezig met het voeren van een bepaalde bedrijfsvoering. Dit betekent dat je commerciële activiteit geregistreerd moet zijn. Verwacht je het eerste jaar  een beperkte omzet, bijvoorbeeld omdat je start als bijberoep? In dat geval kan je er eventueel ook voor kiezen om gebruik te maken van het ‘BTW-vriendelijk stelsel’. Hierbij is er geen periodieke BTW-aangifte vereist alleen na het afsluiten van je boekingsjaar een belastingaangifte.

Stap 2: Hoe ga je, je webshop runnen?

In principe kunnen we bovenstaande vraag opnemen in de voorbereiding voor het lanceren van je webshop, maar omdat dit zo’n belangrijke vraag is waar veel startende ondernemers wel eens overheen durven te kijken hebben we er toch maar voor gekozen om dit als aparte stap te omschrijven. Een webshop beginnen is tegenwoordig namelijk heel wat toegankelijker dan vroeger. Dat lijkt misschien op het eerste zicht wat vreemd omwille van de reeds aanzienlijke concurrentie binnen alle sectoren, maar toch is hier een logische verklaring voor. Het is namelijk zo dat je tegenwoordig niet langer alle artikelen zelf in stock moet nemen, zelfs niet wanneer je bijvoorbeeld een 24-uursverzending wenst aan te bieden. Door gebruik te maken van dropshipping (al dan niet gecombineerd met een ‘white label’) is het mogelijk om de aangekochte artikelen rechtstreeks van bij je leverancier tot bij de klant te bezorgen. Dit niet alleen razendsnel, maar ook zonder dat je eerst flinke investeringen moet doen.

Stap 3: De keuze van het platform voor je webshop.

De volgende stap richting je eigen webshop beginnen heeft betrekking tot het type platform waar je gebruik van gaat maken. Wat dit betreft maken we een onderscheid tussen een open-source platform en een platform welke op maat wordt gemaakt. Dit laatste is interessant omdat je meteen je webshop volledig naar eigen wens kan laten ontwikkelen, maar daar staat tegenover dat hier zeer aanzienlijke kosten aan verbonden zijn. De tweede oplossing, kiezen voor een open-source oplossing zoals WordPress gecombineerd met Woocommerce is dan ook voor veel ondernemers een stuk interessanter. Het bestaan van een enorm aanbod met plugins zorgt er bovendien voor dat je in principe alle gewenste functionaliteiten op efficiënte wijze aan je webshop kan toevoegen. Let wel, bepaalde premium plugins zijn wel betalend.

Stap 4: Een webshop beginnen doe je met unieke content. 

Heel veel verschillende aandachtspunten waar je rekening mee dient te houden bij het creëren van een website gelden ook voor een webshop. Denk wat dit betreft bijvoorbeeld maar eens aan de content. Vaak zien we nog altijd een webshop opduiken met alleen maar producten in zonder goede omschrijvingen. Is er wel sprake van een omschrijving? Dan is deze vaak gewoon overgenomen van de website van de leverancier waar ze bezwaarlijk als ‘uniek’ kan worden bestempeld. Wil je een webshop beginnen die op relatief korte termijn een mooie plaats in de zoekresultaten weet te bemachtigen? Zorg er dan voor dat alle producten die je toevoegt, maar ook bijvoorbeeld de categoriepagina’s zijn voorzien van duidelijke, unieke content. Alleen op deze manier werk je, je in het hart van Google en dat is precies waar je wil zitten!

Stap 5: Denk goed na over de marketing voor je webshop.

De vijfde en laatste stap uit dit stappenplan voor een webshop beginnen heeft betrekking tot het vergroten van de bekendheid van je webwinkel. In de basis kan je namelijk over een prima online business beschikken, het spreekt voor zich dat het de nodige tijd vergt om deze ook daadwerkelijk gunstig te positioneren bij je doelgroep. Toch bestaan er tegenwoordig zeer veel interessante mogelijkheden om je webshop een vliegende start te laten maken. Een advertentieprogramma zoals Google Shopping kan je daar bijvoorbeeld uitstekend bij helpen. Door middel van Google Shopping is het mogelijk om op prominente plaatsen boven de zoekresultaten in Google jouw producten weer te geven. Een klik op het product in kwestie zorgt er voor dat de geïnteresseerde klant meteen wordt doorverwezen naar de product pagina op jouw website waar hij deze kan bestellen. Let wel, op het ogenblik dat je gebruik wenst te maken van Google Shopping dien je over duidelijke verkoopsvoorwaarden te beschikken en bovendien is ook de aanwezigheid van een SSL-certificaat voor het creëren van een beveiligde HTTPS-verbinding vereist.

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier:

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.