Blog: nieuws en tips

Influencer marketing – tips voor webshops

Jarenlang was mond-tot-mondreclame de meest waardevolle vorm van reclame voor (online) shops. Tegenwoordig is mond-tot-mondreclame uiteraard nog altijd zeer belangrijk, maar de manier waarop ze gebeurt is door de jaren heen veranderd. Daar waar vroeger mond-tot-mondreclame in het bijzonder gebeurde door vrienden en familieleden of andere bekenden is dat tegenwoordig niet langer het geval. Zomaar even 49 procent van de consumenten zou vooraleer een aankoop te doen eerst op zoek gaan naar de mening van zogenaamde influencers op social media. Lees meer…

Beter vindbaar door integreren van structured data

Je hebt vast wel al gemerkt dat Google de voorbije jaren aanzienlijk slimmer is geworden. Wanneer je een bepaalde vraag stelt aan de zoekmachine geeft ze je dan ook meteen het antwoord zonder dat je daarvoor nog naar een andere website moet surfen. Dat werkt natuurlijk erg efficiënt, maar anderzijds moet het gezegd dat dit voor veel eigenaars van een website een doorn in het oog is. Zij zien op deze manier namelijk hun bezoekersaantallen in rook opgaan. Toch hoeft dit rampscenario zich absoluut niet te voltrekken. Ook jij als eigenaar van een website kan namelijk je voordeel doen met structured data. Hoe? Dat vertellen we je graag op deze pagina! Lees meer…

Gratis Webwinkel layout

Nieuwjaar is maar pas voorbij en er zijn al opnieuw cadeau’s te krijgen. Deze keer is het een gratis Webwinkel layout. Opgemaakt met WordPress / WooCommerce (uiteraard) met het Divi thema. Dat wil zeggen dat je alles kan aanpassen naar wens.

Vul jouw e-mailadres in en download de layout onmiddellijk. Lees meer…

SEO Basis: On page optimalisatie

We besteden tegenwoordig bijzonder veel tijd aan het verzamelen van kwalitatieve links naar onze websites of webshops. Sterker nog, er gaat zoveel tijd in zitten dat we vergeten dat de basis ons eigenlijk terugbrengt naar de pagina’s van onze online business zelf. De basis van een goede ranking in de zoekmachines wordt dan ook niet gerealiseerd door het verzamelen van kwalitatieve links, maar wel door er voor te zorgen dat alles op je website op vlak van SEO goed zit. Vooraleer aan linkbuilding te doen is on page optimalisatie toepassen dan ook een absolute vereiste. Hoe je dat precies kan doen en waar je nu allemaal op dit vlak rekening mee dient te houden zal meteen duidelijk worden na het lezen van de informatie op deze pagina. Lees meer…

Betere Facebook updates: gratis Ebook

Veel marketing managers kijken louter naar het aantal fans om het succes van hun Facebook-pagina af te meten. Dat is zinloos, want het algoritme van Facebook redeneert helemaal anders. Wie leuk schrijft, boeiend informeert, vaak varieert en op die manier veel betrokkenheid (vind-ik-leuks, commentaren of het delen van de post) genereert, heeft bij Facebook immers een voetje voor. En dat resulteert in een hoger bereik, wat betekent dat meer volgers je updates zien. Lees meer…

Klaar voor de toekomst: Mobile first

Het internet is door de jaren heen sterk geëvolueerd. Wat ooit bedoeld was als besloten netwerk voor een selecte groep organisaties is uitgegroeid tot een wereldwijd kanaal waar niet alleen informatie op wordt verspreid, maar ook handel op wordt gedreven. Een niet onaanzienlijk aantal mensen en bedrijven leven tegenwoordig dan ook volledig van de inkomsten die ze uit hun online activiteiten halen. Niet alleen op dit vlak is er veel veranderd. Ook de manier waarop het internet wordt gebruikt is geëvolueerd. Maakten we vroeger nog allemaal gebruik van een klassieke computer of een laptop om het wereldwijde web af te schuimen, zijn het vandaag de dag vooral de mobiele toestellen die de macht grijpen. Meer dan 75 procent van al het internetverkeer wordt vandaag de dag gerealiseerd door mobiele toestellen. Wil je jouw website klaarmaken voor de toekomst? Dan geldt één stelling, namelijk ‘mobile first’! Lees meer…

Advertentie tool: Instagram & Snapchat

Het belang van adverteren op social media platformen is door de jaren heen aanzienlijk toegenomen. Iedereen is tegenwoordig wel op een bepaald social media kanaal terug te vinden waardoor jouw doelgroep via deze weg op relatief eenvoudige wijze kan worden benaderd. Bovendien is er nog een extra niet onbelangrijk voordeel verbonden aan adverteren op social media platformen als Instagram en Snapchat. In vergelijking met klassieke vormen van marketing is het namelijk heel wat voordeliger en daardoor toegankelijk voor een aanzienlijk grotere groep adverteerders. Ben jij ook van plan om gebruik te maken van de advertentiemogelijkheden die worden aangeboden door platformen zoals Instagram & Snapchat? In dat geval kan de informatie op deze pagina je daar beslist bij helpen! Lees meer…

Nieuwe website: Belgianredflames.be

Wie zat voorbije zomer op het puntje van de stoel om de matchen van de Belgian Red Flames te bekijken? Dat het spannend was hebben we gezien, en dat de Belgische Nationale vrouwenploeg voor elke centimeter heeft gevochten, hebben we ook gezien. Een mentaliteit waar het mannenvoetbal een puntje aan kan zuigen. Lees meer…

Hoe creëer je betere zoekwoorden voor je website

Goede content creëren is de belangrijkste stap om een publiek te vinden, maar weten hoe je ze moet bereiken geeft nog je een voorsprong. Zonder die zoekwoorden is je content niet goed genoeg om het juiste publiek aan te spreken, laat staan te vinden. Al je harde werk is dan voor niets geweest.

In dit artikel, nemen we je mee naar de zoekwoorden zoektocht, hoe je deze kan vinden in enkele stappen en je strategie kan herzien. Let’s go!

Lees meer…

Kleuren kiezen voor je website (20 voorbeelden)

Een nieuwe website laten maken of zelf maken, je moet eens goed nadenken hoe alles eruit moet gaan zien. Het is belangrijk om van bij de start op dezelfde golflengte te zitten. Aangezien de online aanwezigheid voor een bedrijf zeer belangrijk geworden is, wil je ook goed overkomen op het internet. Daarom is een website die mooi oogt en aangename kleuren heeft, een pluspunt voor je bezoekers of potentiële klanten.
In deze blogpost gaan we enkele kleuren opties voorleggen die jij kan gebruiken voor je huidige of nieuwe website. De juiste kleuren gebruiken is de eerste stap in de bouw van een website en het bepalen van de look and feel. Lees meer…

12 Mooie lettertype combinaties

Een website bevat veel factoren die tot een mooi geheel moeten leiden. Vaak hoor je niets over het lettertype, terwijl dit toch een belangrijk onderdeel is. Titels en teksten moeten goed leesbaar zijn en mogen geen storende elementen bevatten. In dit artikel geven we je 12  top combinaties, die je kan gebruiken op elke website. Lees meer…

Webwinkel met Woocommerce (deel3)

Google even op webwinkel beginnen en je hebt tal van systemen waarmee je aan de slag kan. De ‘SaaS’ systemen zoals bijvoorbeeld Lightspeed zijn met abonnementen, handig als je niet voldoende kennis hebt en toch een degelijke product wil. Aangezien ik zelf met WordPress dagelijks bezig ben, ligt het voor de hand om voor WooCommerce te kiezen. Een wereldwijd gebruikt webwinkel systeem waarmee je kleine webshops tot zeer uitgebreide kan op poten zetten. Voor flexidesk.be heb ik dus voor WooCommerce gekozen. Hoe verliep de opzet?

Lees meer…

Staande bureau, flexibele bureau, flexidesk (deel2)

De naam van een webwinkel, zeker als je maar één artikel gaat verkopen speelt een grote rol. Het moet herkenbaar zijn naar de bezoeker toe, dus handig als deze in één oogopslag weet waarover het gaat. In dit geval zou het gaan om flexibelebureaudiejeoveralkangebruiken.be, maar dat was nét iets te lang. Een goede naam hangt ook vast aan een domeinnaam, want die moet nog vrij zijn. Lees meer…

De stappen om een webwinkel op te zetten (deel1)

Naast websites en webshops voor klanten start ik af en toe een eigen website of webshop op. Websites zijn vaak met informatieve inhoud, om te laten groeien in Google. Webshops zijn dan weer ideeën met een interessant artikel of idee achter de shop. Zoals kortingkoopjes.com die vorig jaar werd opgezet. Een zeer duidelijke domeinnaam met artikelen aan kortingprijs en die maar tijdelijk in voorraad bleven. Intussen heeft deze webshop al een nieuwe eigenaar. In deze blogreeks ga ik het hebben over een nieuw idee voor een webshop: de flexi desk. Het artikel zelf is niet nieuw, dat kunnen we helaas niet laten produceren op grote schaal. De inkoop moet je er dus bijnemen en een zo goed mogelijke prijs onderhandelen. Lees meer…

Alles over domeinnamen

Je kan geen website online zetten zonder een domeinnaam. Tegenwoordig is er een echte strijd om interessante domeinnamen direct op te kopen en deze voor een hoger bedrag te koop te stellen. Maar als ondernemer ben je daar vaak niet mee bezig. Je wil een leuke, passende domeinnaam voor je zaak. Maar wat doe je als die domeinnaam al bezet is op de meeste domein extensies? Je kan zoeken naar een andere geschikte naam, of een poging doen een ingenomen domeinnaam op te kopen. Dit kan je heel wat geld kosten. Welke mogelijkheden bestaan er dan zoal?

Lees meer…

Laatste Google update, mobielvriendelijk en pop-up

Vorig jaar begon Google websites te straffen als ze niet mobiel vriendelijk waren. Vanaf januari 2017 is er opnieuw een update geweest in het Google algoritme, om mobiel vriendelijke websites beter te ranken. De ‘user experience’ moet verbeteren, vandaar dat advertenties en pop ups onder de loepe werden genomen. Het wil niet zeggen dat er geen meer mogen verschijnen op een website, maar de bezoeker mag het niet als lastig ervaren. Lees meer…

One page website

Een klassieke website, zoals we die al jaren kennen bevat een pagina’s. Elk onderdeel op een aparte pagina, de bezoeker kan alles handig vinden via een menu. Maar elke pagina heeft een laadtijd nodig en daar kan een bezoeker op afhaken. De internet verbinding die niet altijd even snel is, een niet geoptimaliseerde website en je kan al een mogelijke klant verliezen. Een ‘one-page’ website kan hier een oplossing zijn. We sommen enkele voordelen op.

Lees meer…

Drukwerk hoort toch ook bij marketing?

Veel bedrijven zijn qua marketing nog steeds erg gefocust op het drukwerk. Ze vragen dan: “Drukwerk hoort toch ook bij marketing?” Maar wat ze vergeten, is dat een hoop marketing juist online plaatsvindt. Dit wordt gedaan, omdat iedereen tegenwoordig online is. Lees meer…

Webdesign tips voor 2017

Hoe zal de toekomst eruit zien qua webdesign? Wij geven je alvast wat handige webdesign tips voor 2017, zodat jij je website up to date houdt en bijblijft met alle ontwikkelingen. Lees meer…