Betere Facebook updates: gratis Ebook
9 jan, 2018

Veel marketing managers kijken louter naar het aantal fans om het succes van hun Facebook-pagina af te meten. Dat is zinloos, want het algoritme van Facebook redeneert helemaal anders. Wie leuk schrijft, boeiend informeert, vaak varieert en op die manier veel betrokkenheid (vind-ik-leuks, commentaren of het delen van de post) genereert, heeft bij Facebook immers een voetje voor. En dat resulteert in een hoger bereik, wat betekent dat meer volgers je updates zien.

Waarom meer variatie in je updates zorgt voor meer volgers en voor een hogere betrokkenheid

Download gratis Ebook

Maar wat is nu de definitie van een goede Facebook-update?

Het antwoord is simpel: een update die het hart en de geest van de lezer of volger beroert. Het hart beroeren betekent dat je een bepaalde emotie bij de volger losmaakt; de geest beroeren betekent dan weer dat je een intellectuele snaar hebt geraakt. Het eerste doe je door entertainende of emotioneel getinte updates te schrijven, het tweede door informatieve bijdragen te posten. Pas wanneer emotie en ratio in evenwicht zijn, kan je je volledige volgerspubliek gaan bespelen. Door enkel voor emotie of ratio te kiezen bij het schrijven van je updates, maakt dat je (theoretisch) de helft van je doelpubliek bereikt. Een voorbeeld? Wanneer een lingeriezaak enkel fotoshoots van nieuwe collecties brengt, is ze te eenzijdig op het emotionele aan het mikken. Het posten van tips en adviezen, checklists, wist je datjes of links naar interessante artikelen op de eigen website of op externe websites zal de emotie/ratio-verdeling meer in evenwicht brengen. Of denk ook aan een vastgoedkantoor dat zich louter beperkt tot het adverteren van nieuwe huizen, met af en toe een link naar een nieuwe wetgeving. Te rationeel, toch? Die kan de tijdslijn toch ook uitbreiden met wat humoristische filmpjes over vastgoed, met interieurbeelden die doen dromen, met een leuk citaat of met een blik achter de schermen van het kantoor?

Varieer niet alleen in emotie en ratio, maar varieer tout court

Facebook-updates moeten dus interessant of leuk zijn. Maar de lingeriezaak die elke dag ofwel een productshoot of een tip brengt, verveelt op den duur ook. Interessant en leuk dienen in een grote variatie gebruikt te worden. In de vorige alinea kon je al een aantal voorbeelden lezen, maar dit eBook gaat verder: ze brengt een menukaart van de meest gebruikte types updates waarmee een merk of bedrijf kan communiceren met volgers op Facebook. Dit eBook wil vooral inspireren, door voorbeelden te tonen van 35 mogelijke updates waarmee je het hart en de geest van je volgers kan raken. Wie deze menukaart toepast op het eigen merk of bedrijf, schotelt de fans een veel boeiender Facebook-pagina voor, met meer vind-ik-leuks, commentaren of gedeelde posts. Succes gegarandeerd dus!

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier: