Veel van het succes van een website hangt af of bezoekers terugkeren of niet. Zij zijn makkelijker te overhalen om een van je diensten of producten af te nemen. Aangezien ze opnieuw je website bezoeken, heb je hun interesse kunnen opwekken. Je komt over als een geloofwaardige verkoper.

Maar hoe zorg je ervoor dat je bezoekers terugkomen naar je website? 3 tips:

  1. Start een Blog

Hou een nieuwspagina bij met de laatste nieuwtjes over de producten op je webshop of trends in jouw vak. Hou het zo persoonlijk mogelijk, bezoekers zien graag wat je precies doet en welke moeite je er allemaal in stopt. Dat geeft een vertrouwd gevoel en zo laat je weten dat er iemand van vlees en bloed de klanten te woord staat. Bij grote firma’s zijn klanten vaak maar een nummer, hier kan je je dus onderscheiden. Vul blogposts aan met afbeeldingen en eventueel grafieken.

Hoe keren bezoekers terug

  1. Hou een poll

Ondervraag je bezoekers. Wat willen zij precies van je weten of kopen en waar haken ze op af. Zo kom je te weten of je aanpak wel de juiste is, of je een prijsaanpassing moet overwegen. Je bezoekers laten terugkomen is al een goede stap in de richting, maar weten wat ze precies willen is nog een stap verder. Dit moet je zeker overwegen om te verwerken in je website. Plaats ook de resultaten op je website. Zo weten nieuwe bezoekers dat er effectief respons is geweest en zullen ze ook sneller deelnemen.

  1. Voorzie nieuwe content

Een website die er altijd hetzelfde uitziet, is iets wat bezoekers vrij snel doorhebben. Hou je pagina’s up to date en pas af en toe wat teksten en afbeeldingen aan. Als je een jaartal plaatst, hou dit zeker up to date. Bezoekers haken af als een artikel of dienst al jaren niet meer up to date is. Een blog is een prima manier om nieuwe content te plaatsen. Maar hou ook je productpagina’s goed bij en teksten over jezelf en alle diensten.

Op de hoogte blijven van relevant webdesign nieuws?

Je bent succesvol ingeschreven