10 Tips om aan klanten te komen
4 sep, 2016

Veel ondernemers hebben moeite met acquisitie. Uit onderzoek blijkt dat twee derde van deze ondernemers acquisitie het minst leuke aspect vinden van zelfstandig ondernemerschap. Zonder klanten kun je echter niet blijven bestaan. Hoe vind je ze en hoe behoud je ze? In dit artikel lees je over 10 tips om aan klanten te komen.

1. Tijd inplannen

Het is verstandig om tijd in te plannen voor het verwerven van opdrachten. Dat kan een uurtje per week zijn, maar dat mag ook meer. Het is misschien niet het leukste deel van je werk en daarom zijn ook veel kmo’ers geneigd om het uit te stellen. Doe dat dus vooral niet! Laat je eventueel coachen door iemand.

2. USP’s

Klanten zijn niet geintereseerd in vaktermen, maar ze willen gewoon weten wat het oplevert! Wat zijn de USP’s (Unique Selling Points)?

3. Gevoel

Veel klanten kiezen op basis van gevoel: het is een guneffect. Zorg ervoor dat het gevoel bij klanten goed zit! Doe extra je best bij elke klant.

4. Koude acquisitie

Doe bij voorkeur geen koude acquisitie, mits je dat erg leuk vindt.

5. Bied extra hulp10tipsomaanklantentekomen

Luister goed naar je klant en bied extra hulp daar waar het nodig is. Koop eventueel boeken en laat je inspireren.

6. Slecht gedrag

Vermijd slecht gedrag! Uit verschillende onderzoeken kwam naar voren dat de meeste klanten ‘weglopen’ bij leveranciers omdat medewerkers zich slecht gedragen tegenover de klant. Koester je klanten en doe dingen goed!

7. Nazorg

Zorg voor een stukje (gratis) nazorg. Zo hou je contact met (oud-)opdrachtgevers. Misschien kennen zij wel iemand in hun klantenkring die je ook kunt helpen.

8.Gesprekken

Ieder gesprek met een klant is belangrijk. Bereid je daarom goed voor én lever wat je klant graag wilt.

9. Blijf jezelf

Blijf voor jezelf en laat je niet gek maken door euro’s! Blijf humaan, dat is de beste manier om klanten te verkrijgen en te behouden.

10. Na oplevering

Vraag na oplevering of ze tevreden waren met je diensten. Je klant kan je feedback geven op je werkwijze, zodat je jezelf kunt verbeteren.

Wat vond jij van deze 10 tips om aan klanten te komen? We lezen het graag in de reacties!

Lucy Schweinsteiger

Head Of Sales

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Marine Johnson

General Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Dave Hackerman

Financial Manager

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Lou Ling

Managing Director

Fusce eu felis dolor. Duis efficitur eget enim at sagittis. Sed non fermentum tortor, nec vestibulum est. Morbi interdum orci ut diam vestibulum sodales. Praesent in volutpat odio, molestie lacinia tortor. Ut pulvinar mattis lacus vitae vehicula. Donec condimentum tellus ut magna tempor sodales. Nam felis lectus, vehicula id dictum eget, pretium eu mi. Nam vel nibh vel turpis lobortis vulputate at at eros. In consectetur odio quis felis malesuada interdum. Praesent in.

Send Us a Message

How My Success Started

Mary Neuschweinstein, CEO of EthicPower Ltd.

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English. 

In publishing and graphic design, lorem ipsum is common placeholder text used to demonstrate the graphic elements of a document or visual presentation, such as web pages, typography, and graphical layout. It is a form of "greeking".

Even though using "lorem ipsum" often arouses curiosity due to its resemblance to classical Latin, it is not intended to have meaning. Where text is visible in a document, people tend to focus on the textual content rather than upon overall presentation, so publishers use lorem ipsum when displaying a typeface or design in order to direct the focus to presentation. "Lorem ipsum" also approximates a typical distribution of letters in English.

+32 486 901 483

info@kmowebdiensten.be

Stel je vraag hier, wees zo uitgebreid mogelijk en we komen zo snel mogelijk met een antwoord.

Formulier: